דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה זה "בורא" ו"תורה" בדרך הרוחנית

מה זה "בורא" ו"תורה" בדרך הרוחנית

שאלה: איך אני יכול לתאר לעצמי את המושגים "בורא" ו"תורה" בדרך הרוחנית ?

תשובתי: התורה היא כל האורות שמתקנים אותנו, והאורות שלאחר מכן ממלאים אותנו. בעל הסולם מסביר בסוף "הקדמת ספר הזוהר" במאמר "תרי"ג עיטין ותרי"ג פקודין", שהרצון שלנו מורכב מ-613 חלקים, שהם אגואיסטיים לגמרי, שבורים. הרצונות השבורים האלה מיתקנים כתוצאה מהבקשה שלנו ומהמאמצים שלנו להתחבר בינינו. הרי הם קושרים אותנו זה לזה, בדומה לחוטים: כל אחד קשור לכל האחרים.

613 הרצונות מיתקנים בעזרת 613 אורות, שנקראים "613 אורות התורה" (תרי"ג אורחין דאורייתא). וכאשר אני מתקן את 613 הרצונות האלה, הם מתחברים עם אותם 613 הרצונות של אדם אחר. משמע, שכולנו מחוברים על ידי 613 רצונות, 613 חוטים שמקשרים כל אחד לכל השאר, וכך נוצרת רשת אחת כללית של השפעה הדדית.

613 הרצונות שלי מכירים ומבינים את 613 הרצונות בכל אחד ובכולם יחד, והם מתחברים עם כולם, כדי להשפיע לכולם. ואז עובר דרכי כל האור, כל המילוי שבו אני רוצה למלא את כל השאר! האור הכללי, שמתגלה כדי למלא את כולנו, נקרא "הבורא" , כלומר "בוא וראה" כיצד הוא מתלבש בתוכך.

ולכן, יש לי 613 רצונות לא מתוקנים, וכדי לתקנם, דרושים לי 613 אורות התיקון, שנקראים תורה, "האור המחזיר למוטב". ואחר כך, ברצונות המתוקנים האלה שלי, מתלבש הבורא ומתגלה בקשר בינינו.

משמע, שישראל (הרצונות המתוקנים), אורייתא (התורה, האור שתיקן את הרצונות האלה) וקוב"ה (הבורא), שמתלבש בכל המערכת הזאת, מתחברים לאחד.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 28.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
להצית את ניצוץ האהבה
כמו עובר ברחם אמו
אדם או חיה מלומדת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest