מה זאת אמת?

שאלה: מה זאת אמת?

תשובתי: האמת חומקת מאיתנו כל הזמן כתוצאה מהמאמצים הגדולים שלנו להשיגה. ברגע שאנו רק מנסים להשיגה, היא מגלה לנו עומק גדול יותר על בסיס הניגודים הקיימים באמת הקודמת, ואז אנחנו שוב מנסים למצוא אותה. האמת זה קו אמצעי והיא נמצאת באין סוף. כל התנועה, ההתפתחות וההשתוקקות שלנו, מכוונים להשגה של מה שאנחנו מכנים בשם אמת. באופן כללי האמת זו נקודת הפתיחה שממנה החלה כל הבריאה, ורק כשאנחנו משיגים את הנקודה הזאת, אנחנו מגיעים לאמת. אמנם בדרך אליה אנחנו עושים צעדי גילוי קטנטנים, אבל הם לא מוחלטים. למרות שהאמת המוחלטת ניתנת להשגה, היא עדיין מאוד רחוקה מאיתנו.

שאלה: למה אתה מתכוון כשאתה אומר שצריך להשתוקק לאמת?

תשובתי: אני מתכוון למצב שבו האנושות כולה נמצאת בדבקות מוחלטת עם הכוח העליון, כשהבורא מושג במלואו בתוך הנברא. הבורא הוא השורש, עיקרון יסוד, והנברא הוא משני.

שאלה: כשמדברים על השגת הבורא, אז מתכוונים לתכונה שלו?

תשובתי: כשמדברים על הבורא, מתכוונים לתכונת ההשפעה והאהבה שלו ביחס לנברא, ואליו עצמו ביחס לעצמו ולא ביחס לנברא, מפני שככל הנראה גם זה מתגלה באין סוף. דבקות עם הבורא זו הידמות והשתוות התכונות של הנברא עם הבורא. בהשתוות זאת מתממשת השגת הבורא, השגת מחשבתו ביחס אלינו, השגת מה שהיה לפני מחשבתו והנחה את החלטתו לברוא אותנו, ואפילו השגת המצב שהיה לפני ההחלטה, כלומר המצב שרק הוא בעצמו נמצא. אם יש לנו השתוקקות לזה, אז קרוב לוודאי שנוכל בהתפתחותנו הרוחנית להשיג גם את זה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.1.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest