דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה הצורך בניגודיות של תכונות?

מה הצורך בניגודיות של תכונות?

שאלה: כיצד מתוך כוח שיש לו תכונה אחת יחידה, יכלו להיווצר שתי מערכות מנוגדות?

תשובתי: הבורא הוליד מתוך תכונת ההשפעה והאהבה שלו תכונה הפוכה לו, שנקראת "בריאה", "נברא". כל השאר זו רק התפתחות של שני הכוחות האלה. מתוך תכונת השפעה ואהבה הופעה של תכונה ההפוכה לה, כמו פטריצה (תבליט הפוך ליצירת מטריצה) ומטריצה, זוהי אותה פעולה מיוחדת שנקראת "בורא".

שאלה: מדוע יש צורך בהופכיות מלאה בין התכונות? למה לא מספיק רק לקבע ולבצע את השינויים?

תשובתי: כשמתחילים לעלות בסולם המדרגות של העולם הרוחני, אנחנו מגלים בהדרגה את ההופכיות ב–125 מדרגות, שכל אחת מהן מתחלקת עוד ועוד. ה"מספריים" האלה נפתחות, מתרחקות הדדית, וכל פעם אנחנו משיגים "פלוס" יותר גדול ו"מינוס" יותר גדול. לכן, מדרגות רוחניות מושגות באופן איכותי ולא באופן כמותי. לכל אחת מהתכונות החיוביות והשליליות, תכונת השפעה ואהבה ותכונת קבלה ושנאה, המון וריאציות אפשריות. זה מעניק לנו עושר בתפיסה של כל חלקי הבריאה, בעוד שהעולם שלנו עני מאוד בתכונות הללו.

הופכיות התכונות מאפשרת לחקור את הבורא הלכה למעשה, בכך שהופכים להיות דומים לו ולומדים זאת על עצמנו. אנחנו לא יכולים לחקור דבר שנמצא מחוצה לנו. לכן תחילה עלינו לקבל את תכונות הבורא, לתפוס ולסגל אותן בתוכנו, להפוך להיות שווים לו, כדי להתחיל אחר כך לחקור אותן.

שאלה: בעולם שלנו האדם מרגיש או אהבה או שנאה. הוא לא יכול להרגיש בו זמנית את שתיהן, לכן הבורא ברא אותנו בשני הפכים?

תשובתי: עכשיו אנחנו עדיין לא הפוכים לבורא, הוא צריך להביע בתוכנו את ההופכיות הזאת. כאשר אנחנו מתחילים לעבוד על עצמנו ולמשוך את האור העליון, אז תחת השפעתו מתפתחים בנו במקביל גם תכונות רעות וגם תכונות טובות.

שאלה: מדוע העדר הופכיות לעולם העליון בתוכנו, אינה מאפשרת לנו להימצא איתו בהרמוניה?

תשובתי: בהימצאנו מתחת לעולם הרוחני, בעולם שבו אין לנו כל יחס ושייכות אליו, אנחנו משוללים מתכונותיו. כדי להימצא בהרמוניה עם העולם העליון, עלינו להרגיש קודם הפוכים לו, לתקן את עצמנו בהידמות אליו, ולהימצא בו זמנית בתכונה זו ובתכונה זו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.12.17

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest