דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה הכוונה להיות בורא?

מה הכוונה להיות בורא?

שאלה: אתה אומר שבסופו של דבר כל אחד חייב לגלות את הנוסחה לאיזון עם הטבע. אך האם חכמת הקבלה רוצה להפוך כל אדם למדען/חוקר, ולהכריח אותו לגלות את נוסחאות הטבע?

תשובתי: אך זוהי נוסחה פשוטה מאוד! כל אחד מאיתנו נמצא בתוך הטבע ומשתוקק לנוחיות. איזון זהו הפתרון של המשוואה, גילוי הנוסחה של המצב הכי נוח שלך: איזה חום דרוש לי, לחות, מזון, קורת גג, משפחה וילדים מקום פרנסה בטוח וכולי. וזה נקרא להשׂיג איזון עם הטבע בעולם שלנו, לספק את כל הרצונות שלך.

הטבע מפתח אותי כך שהאיזון הזה כל הזמן מופר, אני צריך שוב ושוב להשתדל למצוא אותו, בכך שאני מתקדם קדימה. אנחנו כל הזמן מחפשׂים איזון. אפילו כשהאדם משתוקק לשליטה או שרודף אחרי מיליונים של דולרים, הוא עושה כך מפני שמרגיש בתוכו את הנחיצות הזאת שהוא רוצה למלא, להביא לאיזון כדי להרגיע את עצמו.

לכן ההתפתחות שעליה מדברת חכמת הקבלה, זו התפתחות נורמלית וטבעית ביותר, עבור כל אדם בעולם הזה. רק שלכל אחד קיימת קצת נוסחת השׂגת האיזון הזה משלו. איזון, זה אומר שכל כך טוב לי, שלא יכול להיות יותר טוב מזה! זה נקרא גמר התיקון, כשכל הרצונות מתוקנים, כלומר מלאים לגמרי, כל רצון במה שהוא רוצה!

אני לא צריך לחפשׂ איזו נוסחה מתוחכמת של הטבע! אם אני משׂיג מצב של נוחיות שלמה, שבו לא הייתי רוצה לשנות לגמרי שום דבר, זה אומר שאני גיליתי את הנוסחה הכללית של איזון הטבע! כלומר, אני מגלה שאני יכול להיות גדול ומצליח, והצורה הזאת שבה אני מגלה את עצמי עכשיו, נקראת "בורא" או הטבע. כאילו שגדלתי וגדלתי וסוף סוף נהייתי גדול והפכתי למלך ואני רואה: הנה הארמון שלי, הנה הצבא, הנה העם. כשהאדם מרגיש שהשׂיג את המילוי השלם, זה אומר שהוא גילה את הנוסחה של מה הכוונה להיות בורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 08.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על סף עולם חדש
עם העקשנות והסבלנות של היתוש – אל המטרה
הנה כל מה שדרוש לנו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest