דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה היה מראה ה"א.ק.ג." של רצונות הלב

מה היה מראה ה"א.ק.ג." של רצונות הלב

שאלה: מה זאת "השכינה הקדושה"?

תשובתי: "השכינה הקדושה" זה כל הכלים שנבראו על ידי הבורא, מאוחדים לרצון אחד ונמצאים בהשתוות ודבקות עם הבורא, באותה צורת ההשפעה כמוהו. כלומר, זהו רצון לקבל שכולו מתוקן בעל מנת להשפיע.

אבל כלפינו השכינה נמצאת "בעפר". הבורא ברא רצון לקבל והביא אותו לגמר התיקון – המצב האחרון, השלישי המתוקן של הנברא כבר קיים. אבל אנחנו כאילו נמצאים מחוץ לשכינה הקדושה, כזאת הסתרה וכזה ערפול ושקר מסתירים אותנו.

לכן, אנחנו מרגישים את עצמנו כך, כאילו שלא שייכים לכזה רצון כללי מתוקן, ואנחנו צריכים לעבוד הרבה כדי להתחבר עימו. תתאר לעצמך, שחוץ ממך כולם מתוקנים לגמרי. ואילו אתה רואה את כל העולם מקולקל לחלוטין. לכן אתה צריך לתקן את התפיסה והכלים שלך ולהצטרף לכל שאר העולם, לשכינה.

אתה צריך לבקש מהבורא שיעשה אותך דומה לו, וזה נקרא, להשתייך ל"שכינה הקדושה". אבל איך לדרוש, כי אי אפשר הרי לעשות את זה בצורה מלאכותית? הדרישה נובעת בעצמה מעומק הלב כך, שאי אפשר לעצור אותה.

תתאר לעצמך, שאת כל הרצונות שבלב שלך היו מציגים על מסך גדול בפני כולם. כאילו שחיברו מכשיר ללב שלך ומצלמים כמו בא.ק.ג., ושמראים לכולם מה אתה רוצה, את כל המחשבות שלך על הסובבים, החלומות על העתיד. ואינך יכול לעצור את השידור הזה, כי אתה לא בעל הבית על הלב שלך.

ככל הנראה, היית מתבייש נורא אם היית משייך את כל הרצונות האלה לעצמך. אבל אם אתה משייך את הרצונות האלה לבורא, בכך שאתה יודע שזה הוא שולח לך אותם, אז אין לך מה להתבייש. ואז אתה לא מתבייש מהרצונות שמתעוררים בתוך הלב שלך. אתה מתבייש רק מזה שהיית יכול לעשות משהו למען תיקון הלב שלך, אבל לא עשית!

ואז אתה מתחיל לבדוק את זה. אתה רואה שהבורא שולח לך כל מיני מצבים ובזה מחייב אותך לחשוב על זיוף, גניבה, רצח, אונס, על איך לשקר לכולם ולגנוב מהם. כאלה תמונות היית רואה אם היו מראים לך את הלב שלך על המסך. אבל כל המחשבות האלה מתעוררות בך מלמעלה, אתה לא בעל הבית עליהם.

ויחד עם זה, היית רואה, שהייתה לך הזדמנות להפוך כל תמונה דומה לבורא, אבל לא ניצלת אותה. ועכשיו אתה מתבייש מכך שלא תיקנת, לא ביקשת את התיקון. יכול להיות שאתה אפילו לא ניסית לתקן שום דבר, ואולי ניסית והבנת שאין בכוחך לעשות את זה, אך לא פנית בבקשה לעזרה לבורא.

כל המצבים האלה, שאותם היית יכול לתקן אך לא תיקנת, עכשיו מזמינים בך בושה. דווקא מזה אתה מתבייש, ולא מהתמונות הכי נוראיות שמתפתחות בתוך הלב שלך, שמגיעות מלמעלה.

אם אתה מנסה להפוך את כל מה שנמצא ברשותך להיות דומה לבורא, אז אתה מתחיל לגלות את השלבים – מהיכן זה מגיע, בשביל מה, איך לבקש עזרה, איך לעשות… אבל אם אין לך כוונה להיתקן, אז אתה אפילו לא מגלה את הפריטים האלה שהועברו אליך ולא תבין מה מגיע אליך.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כל הרצונות חשובים
"אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים"
שלמות שאני חסר בה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest