דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מה ברא הבורא, גוף או נשמה?

מה ברא הבורא, גוף או נשמה?

שאלה: לטענתך על פי בעל הסולם האדם נוצר מהקוף. יכול להיות שבעל הסולם טעה, הרי כתוב בתורה שהאדם נברא על ידי הבורא בצלמו ובדמותו?

תשובתי: לא רק בעל הסולם כתב על כך שהאדם נוצר מהקוף, מקובלים רבים כתבו על כך. כאשר מדברים על ה"אדם" יש להבין על איזה אדם אנו מדברים. אם מדובר על אדם בשר ודם בעולמנו, אז אנו מדברים על דרגת "בהמה" ובמקרה זה יש להסכים עם מה שכתוב בספרים.

300 שנה לפני דארווין כתב המקובל הגדול, האר"י, שהאדם מהווה את הבחינה הבאה אחרי ה"קוף", שמהווה בחינת ביניים בין הטבע החי לאדם. המצב "הבהמי" שלנו מושג באופן מדויק על ידי המקובלים, גם מה שכתב על כך האר"י לא היה מידע חדש על היווצרותו והתפתחותו של האדם מהקוף נכתב כבר בספר הזוהר שהופיע במאה השנייה לספירה. המקובלים ראו את התהליך מתהווה מתוך התפתחות של הכוחות העליונים וסיפרו עליו בכמה משפטים שמספיקים כדי להבין הכול. כאשר בוחנים את מערכת הבריאה אנו מחלקים אותה לחמש דרגות, בהתאם לחמש בחינות התפשטות ה"אור ישר". לכן כאשר מדברים על אובייקט מסוים, צריכים לדבר עליו בכל דרגות ההתפתחות שלו.

ה"אדם" נקרא נשמה ולא גוף. כמו כל בהמה הגוף עובר את בחינות ההתפתחות שלו ומת ואילו הנשמה רק מלווה אותו, הגוף עוזר לנשמה להתפתח, זו המשימה שלו. כל עוד האדם לא "רכש" את הנשמה שלו והחל להרכיב אותה מהחלקים השבורים, הוא קיים בגוף. כאשר אדם מתחיל לתקן את ה"נשמה" שלו, את הכוונות שלו מקבלה למען עצמו להשפעה לאחרים, הוא כבר לא קוף ולא אדם בעולמנו אלא "אדם". דרגת "אדם" מסמלת אדם הדומה לבורא, אפילו אם רק בחלק קטן מהרצון שהופיע בו, החלק הקטן שתוקן מכונה "אדם". מנקודת מבט זו אין בני "אדם" בעולם שלנו, יש רק קופים הדומים בצורתם לאדם. ואם מדובר על בני "אדם", אותם אנו מכנים נשמות. לכן תלוי על מה אנחנו מדברים ובאיזו דרגה.

שאלה: מה הבורא ברא, גוף ביולוגי או את הנשמה שלנו?

תשובתי: התורה מדברת על הכול אבל בעיקרון היא מדברת על הנשמה. כל מה שאנו רואים סביבנו למעשה לא קיים אלא נמצא בנו בצורה של רצונות שונים. העתקים של הרצונות שלנו מוטבעים סביבנו ונקראים "העולם הזה". אובייקטים בצורת דומם, צומח, חי ודמויי אדם שאנו רואים, מהווים "הדפסים" של התכונות הפנימיות שלנו. אנו נמצאים במטריצה שבה קיימים כוחות ש"מציירים" לנו את עצמנו ואת כל מה שאנו רואים בתוכנו ומחוצה לנו, כמו על מסך מחשב. במקרה שאנו רואים על ה"מסך" את הרצונות הפנימיים שלנו המכוונים למען עצמנו, הם מציירים לנו את העולם שלנו. במקרה שהרצונות והכוחות הפנימיים מכוונים לטובת אחרים, הם מציירים לנו את העולם העליון. כך אנו בנויים.

מתוך שיעור וירטואלי 4.9.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest