דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה בלבל את האנושות?

מה בלבל את האנושות?

מאחר שניסיונות מילוליים נועדו לכישלון ומובילים לדימויים שגויים המסיטים את המעיין מדרך האמת, אזי לגלות כזה ידע יכול רק "מקובל" שהשיג דרגה רוחנית גבוהה (בעל הסולם, תנאי לפרסום של ידע קבלי")

שאלה: האם המצב  ישתנה או יישאר כך לתמיד?

תשובתי: אני לא חושב שהמצב יכול להשתנות אלא האנושות תתקרב לדרגה הרוחנית. "חכמת הקבלה" יורדת בהדרגה "מלמעלה למטה" במגוון אפשרויות חיצוניות שעומדות לרשותה כדי להסביר את האמת, ולהגיע לבני האדם שילמדו כיצד לגלותה דרך השתוות הצורה עם הכוח העליון.

הערה: מאחר שהכוח העליון חסר צורה, התפתחו מסורות להעברת ידע באמצעות שירים, ריקודים ופעולות חיצוניות.

תגובתי: כל הדתות והאמונות במהלך כל ההיסטוריה האנושית מבוססות על חוסר השגה, ראיה והרגשה של "הכוח העליון". אנו מנחשים את דבר קיומו, אך מה הוא דורש מאתנו? לשם מה ולמה? אנו לא יודעים ולכן מוכנים להאמין לכל מה ש"יורד" אלינו.

שאלה: האם המקובלים פיתחו מסורת להעברת הידע?

תשובתי: לא. למקובלים אין מסורת, אלא תרגילים שנועדו לפתח בתוכם התקרבות ל"אור", ל"כוח העליון", לתכונת ההשפעה והאהבה ובנוסף הם מעבירים שיעורים וסעודות משותפות.

שאלה: האם ב"חכמת הקבלה" יש סימנים חיצוניים כמו בדתות?

תשובתי: לאדם אין צורך בסימנים חיצוניים כדי להתקרב לבורא, האם בחבישת כובע מיוחד או לבישת אפודה  משהו ישתנה? לבורא חשוב עד כמה תכונותינו דומות לתכונותיו, עד כמה אני משתוקק להיות דומה לו, ולא דבר אחר.

שאלה: שיטת ההשגה שנכתבה ע"י מקובלים בשפות שונות בלבלה את האנושות, האם זה מכוון?

תשובתי: השיטה לא בלבלה את האנושות, אלא האנושות התבלבלה בשיטה מפני שרצתה לתפוס אותה בצורה אגואיסטית, ולכן יצרה דתות, אמונות ושיטות רוחניות. "חכמת הקבלה" איננה מיועדת לבלבל את האדם אלא לגלות לו את הבורא.

מתוך שיעור וירטואלי, 12.11.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest