דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה אפשר ללמוד מהטבע?

מה אפשר ללמוד מהטבע?

שאלה: פעמים רבות אתה אומר שעלינו ללמוד מהטבע. כיצד אדם רגיל יכול להסתכל על מה שמתרחש בטבע ולהתחיל ללמוד משהו, מה אפשר ללמוד מהטבע?

תשובתי: אני סבור שכאשר אנו לומדים על הטבע הגשמי ורואים שכולו מערכת אחת יחידה וסגורה, נשאר לנו רק לגלות ולדעת באיזה אופן אנחנו יכולים להיות חלק אינטגרלי בלתי נפרד מהמערכת האחת והיחידה הזאת, ואיך אפשר להשתלב בתוכה כך שלטבע יהיה נוח איתנו.

שאלה: האדם המודרני מקבל בצורה סקפטית את הביטוי "ללמוד מהטבע". רוב האנשים תופסים את הטבע כמקור בלתי נדלה של מינרלים ומחצבים מועילים, כמקום למנוחה, כמעבדה שאפשר לערוך בה מחקרים שונים. מהו הטבע מנקודת מבטך ובמה מסתכמת ייחודיותו?

תשובתי: הטבע זה גוף אינטגרלי אחד ויחיד שמורכב מדָרגות של דומם, צומח, חי ואדם. הדרגות האלה מקושרת ביניהן ומרגישות את התלות שלהן זו בזו באופן נוקשה ומדויק לחלוטין.

הדרגה האנושית בעלת אגואיזם מוגבר שמתבטא בכך שהיא לא מתחשבת בעולם הסובב ושואפת לכופף ולהתאים אותו אליה, ולא להתאים את עצמה לטבע. זוהי טעות מרה של האדם, מפני שלמרות שהוא בעיקרון מתפתח בצורה אגואיסטית, אבל כל התפתחותו מביאה אותו בסופו של דבר לבעיות גדולות.

שאלה: כלומר, האם ההרמוניה קיימת בכל הדרגות של הטבע פרט לדרגה האנושית?

תשובתי: האדם צריך להגיע בעצמו להרמוניה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "העידן שלאחר נגיף הקורונה", 16.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest