דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מה אי אפשר ללמוד מהטבע?

מה אי אפשר ללמוד מהטבע?

laitman_42.jpg

שאלה: אנחנו אומרים שהעיקרון של "ואהבת לרעך כמוך" זהו חוק הטבע. אבל האם אנחנו יכולים ללמוד את זה מהטבע?

תשובתי: אילו היינו יכולים ללמוד זאת מהטבע, לא היינו זקוקים לחינוך האינטגרלי.

אבל בכל זאת, אפשר ללמוד מהטבע את המבנה של המערכות האינטגרליות. על פי דוגמתן אנו רואים, שבלתי אפשרי להשתלב בטבע, להשתייך אליו.

הבעיה היא, שאף אחד אינו יודע כיצד בונים איזון עם הטבע, כיצד להגיע להשתוות, לחיבור עימו. האנושות לא יכולה למצוא תשובה על השאלה הזאת בכוחות עצמה, כאן אנחנו נחוצים, כי יש לנו את האור המחזיר למוטב. אנחנו מסבירים לאנשים שהעולם אינטגרלי, שהוא מערכת אנלוגית, בדומה לגוף שלנו שכל חלקיו פועלים בהרמוניה ביניהם, והאדם דומה לגידול סרטני שמחסל את הכול מסביב.

מדענים מודרניים עושים מחקרים מצוינים בנושא הזה. המחלה כבר אובחנה במדויק וברור לכולם שהיא מתפשטת, מאיימת להרוס את כל המין האנושי. ומה יקרה אם אנחנו נושמד כמו ממותות? מה אם זה יקרה כבר בדור שלי או בדור של ילדיי? מה לעשות?

וכאן מסתבר, שאין תרופה. כי גם אותה מקבלים מהטבע. אבל החוקרים לומדים מהטבע רק מתוך שלילה, קובעים שהטבע אינטגרלי ואנחנו לא, והם אינם יודעים מה לעשות כדי שגם אנחנו נהיה אינטגרלים כמו הטבע.

מכאן נובעת רק מסקנה אחת, יהיה מה שיהיה. כל אחד מוצא לעצמו שיטה משלו, תירוצים וטיעונים משלו. הכלכלנים אומרים דבר אחד, הסוציולוגים אומרים משהו אחר, הפוליטיקאים עוד משהו, ופתרון עדיין אין. הם רואים את המינוס של העולם שלנו (-) לעומת הטבע המושלם (+), אך לא מסוגלים להבין כיצד מגיעים למצב מאוזן, כיצד משיגים איזון. את זה אנחנו לא יכולים ללמוד מהטבע.

ולכן, העולם זקוק לשיטת התיקון, והיא חכמת הקבלה. היא מלמדת כיצד להתפתח לפי "ג' קווים", כאשר האור מנוגד לאגו שלנו, ואנחנו יודעים כיצד לבנות ביניהם את "הקו האמצעי", כיצד לאזן ביניהם.

אנשים בלי "נקודה שבלב" (●) אינם יודעים זאת. כי מתגלה בהם האגו האנושי, ובנו מתגלה האגו האלוקי שמנוגד לאהבה. אנחנו משתדלים להגיע לאהבה ולגלות את השנאה, שהם לא מכירים. עם השנאה שלהם הם יכולים להסתדר ביניהם, לכן אין להם כלים לפתרון. הם כמו ילדים חסרי אונים ורק אנחנו יכולים לפתור את הבעיות של היום.

לכן, דווקא אנחנו חייבים לגלות לאנושות את כל ההבדל בין ההפכים, את כל הפער בין המינוס לפלוס. האנושות בעצמה לא תגלה את הבעיה עד הסוף, מפני שאין לה פתרון. מדוע "לפתוח פצעים ישנים"? כמו שבני זוג נמנעים מלהיכנס לנושאים בעייתיים כדי לא לריב שוב. בשביל מה?

רק אנחנו יכולים לזהות את המחלה, לקבוע אבחנה נכונה מפני שיש לנו תרופה בשבילה…

מתוך שיעור על פי המאמר "השלום בעולם", 09.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אם אתה לא יודע, אז אל תיגע
חוק פשוט
הכוח השלישי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest