דף הבית / המשבר ופתרונו / מהפכת הרובוטיקה מתחילה

מהפכת הרובוטיקה מתחילה

דעה: משרתים וגננים רובוטים יהיו זמינים בשנת 2030 וישנו את חיי האנושות לנצח. העשירים ייבדלו משאר העולם על ידי רובוטים, וישללו מרבים מקומות עבודה. עם הזמן, הרובוטים יופיעו בכל בית. כיום, רוב הרובוטים משמשים לייצור במפעלי הרכבה למכוניות ומוצרי אלקטרוניקה. כעת רובוט יכול לבצע עבודה אחת בלבד, אבל כבר יש רובוטים מתוחכמים שניתן לתכנת אותם מחדש. הרובוטיקה תהיה המהפכה התעשייתית השלישית. היא תכלול בתוכה טכנולוגיות רבות, מדפסות 3D, ננוטכנולוגיות וטכנולוגיות big data.

הממשלות ברחבי העולם משקיעות ברובוטים. מהפכת הגז בארה"ב וגילויים אחרים הם תוצאה של התפתחות הרובוטיקה. רובוטים יאפשרו את שובו של הייצור התעשייתי למדינות המפותחות. במפעלים של חברת FOXCONN עובדים 1.2 מיליון סינים שמרכיבים % 40 ממוצרי האלקטרוניקה בעולם, החברה מתכוונת לרכוש כמיליון רובוטים בשלוש השנים הקרובות…

החברה האמריקאית Willow Garage יצרה את מערכת ההפעלה הרובוטית ואת הרובוט בגודל של אדם עם שתי ידיים שיכול להשתמש במערכת ההפעלה הזאת. Bexter, הרובוט דמוי האדם שמסוגל לחזור על תנועות אדם, לעבוד ליד אנשים על פס הייצור, ללמוד ולהגיב לסביבה החיצונית, עולה רק 22,000$.

המחשבים והאינטרנט כבר שינו את חיי היום יום ומקום העבודה. בוטל הצורך במקצועות רבים: בשנים הקרובות רובוטים יחליפו את בני האדם בתעשייה הקלה, בחקלאות, בהכנסה ובניתוח נתונים, יחליפו את הטייסים והנהגים. רובוטים יעשו אבחונים, יחלקו תרופות ויטפלו בקשישים – רובוטים כאלה כבר קיימים ביפן.

אבל בעקבות זה, החברה תתחלק: העניים יאבדו את מקום עבודתם, וכל הרווחים יתרכזו בקרב בעלי הטכנולוגיות. האוטופיה הגרועה ביותר תתממש…

התייחסותי: האגו של האדם יכריח אותו להיפטר מידיים ומפיות מיותרים, ולהשאיר רק מיליארד בני אדם שנחוצים. אבל התוכנית של הטבע היא להביא את האנושות כולה למין חדש – לאחדות, על ידי סבל או על ידי מודעות לצורך באחדות זו. לכן, יש חשיבות גדולה בהפצת החינוך וההשכלה האינטגרליים.

ידיעות קודמות בנושא:
רובוטים יגדילו את אחוזי האבטלה בעולם עד ל- 75%
מחצית מהמשרות ייעלמו עד שנת 2030
האוטומציה נגד האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest