דף הבית / אקטואליה / מהלומה לצביעות של בריסל 

מהלומה לצביעות של בריסל 

שאלה: לאחר הפיצוץ בבריסל, סגן השר לשיתוף פעולה אזורי של ישראל, איוב קרא, אמר כי "התקפת הטרור בבריסל היא התשובה לכל אלה שעדיין קוראים תיגר על מדינת ישראל. אירופה מבינה שהצביעות נגד ישראל חזרה אליהם כבומרנג. בריסל קיבלה את האיסלאם בכפפות של משי, ובעוד עשר שנים ראש עיריית בריסל יהיה ערבי". האם זה אכן חוזר אליהם כבומרנג?

תשובתי: זה לא חוזר כבומרנג, זה לא עובד בצורה כזאת. אותם בני אדם שחושבים בכיוון של פירוד, ולא של חיבור ואיחוד, מביאים את עצמם למצב שבו הם עלולים לקבל מכה, מפני שאז התנועה דרכם היא בדרך של ייסורים, ואילו אותם בני אדם ומדינות שיחסית נוטים לרכך, לקרב, לטשטש, לכוון את שני הצדדים לפיוס ולא ללחוץ, יתקדמו באופן רך יותר. אם נקרא לשלום ללא אלימות ולחץ על שני הצדדים, וננקוט בפעולות שונות שיעזרו לצדדים להתקרב, אז אפשר לעשות משהו. פעולות מקרבות עדיפות על מצב של הזדהות עם צד אחד ואז לקבל ממנו מכה. אינני רואה בטבע דרך אחרת מלבד דרך של קירוב, וודאי לא דרך של שליטה על כולם כפי שמכריז על עצמו האיסלאם בימינו, אלא דרך שבה כל אומות העולם יאמצו עיקרון אחד ויחיד בלבד והוא אהבה מעל הכול. אהבה זהו מצב של איחוד אינטגרלי יצירתי זה עם זה, כאשר כולם מתאימים את עצמם זה לזה, כמו חלקים של מכונה ענקית.

במקרה זה, בלגיה היא המקור של כל המחלוקת בעולם, וזה מתגלה בחברה האירופאית. היא לא יודעת לבוא במגע בצורה נכונה עם אחרים ומתערבת בכל דבר, ולכן השנאה שנובעת ממנה כלפי האהבה הכללית לאיחוד כולל נכון מעל לאגו, בסופו של דבר חוזרת אליה כבומרנג, והמכה תהיה גדולה. בלגיה עצמה מהווה סמל לאירופה האגואיסטית, שהציבה לעצמה את איחוד הבנקים כעיקרון הגבוה ביותר, ולא את איחוד הלבבות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest