דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי תוכנת החיים?

מהי תוכנת החיים?

שאלה: מהי התוכנה האמיתית של החיים?

תשובתי: תוכנת החיים היא לאפשר לכל דרגה להתפתח ולהגיע לדרגה גבוהה יותר. כך קורה ממצב למצב בסולם מדרגות, עד שמגיעים לדרגת "אדם", הדומה לכוח העליון. דרגת החי לא משתנה במהותה, היא נשארת דרגת חי, אבל היא מפתחת צורה הדומה לכוח העליון שנקראת "אדם". כלומר, האדם לא נעשה כמו הכוח העליון, כמו הבורא, אבל ביחס לדומם, צומח וחי הוא נעשה  שותף לכוח העליון. אנחנו לא יכולים להגיע למעלה מדרגת האדם. מה שקורה אצלנו קורה על פני הדרגות דומם, צומח וחי, כלומר שינוי בכוונה ולא בטבע עצמו.

שאלה: אפשר לומר שאנחנו בני האדם במצבנו הנוכחי לא יותר מרובוטים ביולוגיים?

תשובתי: אנחנו רובוטים ביולוגיים. אנחנו לא שונים בכלל מבעלי החיים. אנחנו חיים מתוך אינסטינקטים, רצונות ומחשבות כמוהם. רק בתנאי שנקבל מלמעלה כוח השפעה ונשתמש בו, נהיה דומים לכוח ההשפעה שנמצא לגמרי מחוץ לנו, מנותק מאיתנו.

זה כמו שאתה מסתכל במראה ורואה משהו דומה, לכן אנחנו נקראים "אדם", מהמילה דומה לכוח העליון. אבל זה כבר טבע אחר לגמרי. הטבע הזה יכול להתלבש בנו במשהו ולתת לנו אפשרות לתפקד בדומה לכוח העליון על פני הרצונות האגואיסטיים שלנו. זה יהיה רק כהעתקה, כמו במראה, לכן אנחנו נקראים אדם, אבל אנחנו נשארים כמו מין החי בעולם הזה, רק עם יכולת לרכוש תוספת כוח עליון, להשפעה, לחיבור, להיות למעלה מהטבע שלנו, מהאגו שלנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 2.12.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest