דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 551 – מהי עצמאות אמיתית?

חיים חדשים 551 – מהי עצמאות אמיתית?

מדוע אף אדם לא באמת עצמאי, כיצד ניתן להגיע לעצמאות אמיתית ומה הקשר בין עצמאות לאהבה? (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וניצה מזוז לרגל יום העצמאות)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: מהי עצמאות אמיתית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

למעשה, המושג "עצמאות" בכלל לא קיים בטבע, הרי כל דבר מורכב לפחות משני חלקים הקשורים זה לזה. אפילו ארה"ב אינה עצמאית, כי הם צריכים לדאוג לשימור השליטה בכל העולם… חכמת הקבלה מגלה לנו שיש כוח שנקרא "בורא", ושהוא טוב ומיטיב. והוא ברא כוח הפוך שנקרא "נברא", שהוא לא טוב ומיטיב.

ייעודו של "הנברא", האדם, הוא לאזן בין שני כוחות הטבע, חיובי ושלילי, על ידי בניית קו אמצעי. זו עצמאות אמיתית. כל העמים שואפים לחופש, לעצמאות, אבל רק לישראל יש את שיטת האיזון, הקו האמצעי. האו"ם נתן לנו מדינה, כי כך כוונו מלמעלה על ידי תוכנית הבריאה, כדי שנספק איזון לעולם. העולם מצפה שנספק דוגמה של חברה מאוזנת, שמתקיימת בערבות ואהבה שלמה. הצבא לא יספק לנו ביטחון, רק קשר חדש בינינו יביא ביטחון. הוא גם ירגיע את שכנינו ואת כל אויבינו.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו לעורר את הכוח החיובי שטמון בטבע ולהגיע לאיזון ולעצמאות. הכוח החיובי יעורר בנו דחפים לחיבור עם אחרים, לנתינה ולאהבה. להסביר ולחנך לכך שרק בעזרת הוספת הכוח החיובי, ישראל תגיע להישגים אמיתיים.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 555 – חיים במלחמה מתמדת
חיים חדשים 550 – געגועים לארץ ישראל
חיים חדשים 549 – הקשר בין עם ישראל למדינת ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest