דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהי הנאה רוחנית?

מהי הנאה רוחנית?

laitman_2009-07-30_1973_us_70.jpg

שאלה: בהנחה שההנאה האמיתית מסתתרת בהשפעה, האם זה אומר שעכשיו בכלל אינני יודע ליהנות?

תשובה: כעת, אני יודע ליהנות על ידי מילוי עצמי. יש בי רצונות, חללים. בכך שאני ממלא אותם, אני מקבל הנאה, מרגיע זמנית את ה "תאבון" הנצחי שלי.

אבל קיים מילוי מסוג אחר – להיות מחובר לאחרים ולהרגיש שאני ממלא אותם. במידת הקשר ההדדי בינינו אנחנו הופכים לאחד שלם – ניתן לדמות זאת, ליחסים של ההורים לילדיהם.

למעשה, כולנו – נשמה אחת, ונשמה – זה רצון. כשאני מתחבר לרצונות של האחרים (לא לרצונות הגשמיים, אלא לרוחניים), וממלא אותם, כאילו היו שלי עצמי, אני נהנה מכך.

זוהי הנאה רוחנית. גם היא מורגשת בתוך הרצון, אבל ההבדל טמון בכך שלפני כן זה היה הרצון הטבעי שלי, ואילו כעת, מדובר ברצון שזר לי לפי טבעו.

אותו רצון של אדם זר היה נראה לי כל כך רחוק, עד כי נהגתי לערוך השוואה מנוגדת בינינו: ככול שרע לו יותר, כך יותר טוב לי.

אבל כעת, לאחר שתיקנתי את עצמי, כשרצונות האחרים הפכו להיות כשלי, רכשתי אפשרות למלא אלפי רצונות וליהנות מכך הרבה יותר מאותו מילוי עצמי.

אבל הקונפליקט בין הרצונות והמאמצים שאני משקיע אינם נעלמים. בכך שהחלפתי את השנאה באהבה, הגדלתי את הפער, וזה אומר, שהגברתי את ההנאה.

החושך נמדד על ידי האור. אפילו בחיינו הפשוטים, שלום אמיתי, שהושג לאחר יריבות ארוכת שנים, מוערך הרבה יותר משלום רגיל.

שאלה: מה טוב יותר מנקודת מבטה של ההנאה הרוחנית: להרחיב את הידע הרוחני ולמצוא תשובות לשאלותיי, או לגרום לעלייתם של אחרים?

תשובה: גם זה וגם זה. הנאה רוחנית, זה כל מה שאני מרגיש בקשר ההדדי עם הכוח העליון. זה גילוי הכוח העליון. זו תחושה שבה אני חש כשאני קרוב אליו, ולו במקצת, אפילו שאיני מבחין בו בבירור.

העולם נחלק לשני חלקים: לבורא ולנברא. ההנאה הרוחנית מסמלת את גילוי הבורא שלי. הוא כאילו מתגלה מתוך ערפל – אני מבין קצת, מרגיש אותו קצת, לומד מהדוגמאות שלו, עורך עימו היכרות.

והלימוד תורם רבות לכך. כשאני לומד את המערכת שהוא יצר, אני מקבל "הארה" כלשהי מכך. אולי לא גיליתי אותו עדיין, אבל הקשר עימו כבר מאיר לי מרחוק.

הוא מאפשר לי להתמסר יותר לרגש, להרגיש שאני מתקרב אליו, שאני נמצא בשליטתו. ואז, כאילו בזוית העין, אני מתחיל לזהות את קווי המתאר של התופעות הרוחניות.

כמובן, שלעת עתה ההרגשות שלי אגואיסטיות: טוב לי מכך, אני מרגיש בביטחון ובשלווה, בתקווה לעתיד.

אבל בכל מקרה, הנאה רוחנית – זו הנאה מהכוח העליון, והנאה גשמית – זו הנאה מעצמי או מהדומים לי.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.12.2009

פוסטים קודמים בנושא:
הנאה נצחית לפי הפטנט של הבורא
הנאה תחת זכוכית מגדלת
המרשם לתענוג נצחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest