דף הבית / אהבה / זוגיות / מהי בגידה בעולם הרוחני?

מהי בגידה בעולם הרוחני?

שאלה: מהי "בגידה" ביחסים בין גבר לאישה בעולם הרוחני?

תשובתי: בעולם הרוחני המושג ״בגידה״ אינו קיים מאחר והוא פועל על בסיס של השתוות התכונות. כאשר שתי מערכות נכנסות לצימוד, כל אחת נותנת ומקבלת זו מזו והן יוצרות מגע שנקרא "זיווג". במידת ההבדל בין התכונות הללו, המערכות מתחלקות ומתרחקות זו מזו. ככל שהן יותר משתוות ביניהן כך הן נכנסות לחיבור מלא יותר ולהיפך.

בעולם הרוחני אין נשמות המחוברות הדדית באופן קבוע, המגעים ביניהן מהירים מאוד, הנשמות נכנסות למגע ומיד מתפזרות, שוב מתקיים מגע ושוב פיזור, כך כל הזמן המגעים מתחדשים. אנו משתנים כל הזמן, אם בעולמנו אני נמצא לפניכם בדמות פיזית שכמעט ולא משתנה ולכן אין שום בעיה לזהות אותי, אז בעולם הרוחני בכל מדרגה אני רוכש צורות חדשות ובכל פעם אני אחר לחלוטין וכבר נקרא בשם אחר. לא ניתן לזהות בין מי שהייתי אתמול למי שאני היום או מי שאהיה מחר, אלה ביטויים אחרים לגמרי של נשמתי.

כל יום האדם הוא חדש, אם לפני כן הוא היה בדרגת "משה" אז היום הוא בדרגת "אברהם" ומחר בדרגת "נוח" וכן הלאה. הרצונות כל הזמן משתנים, מידת התיקון על הרצונות משתנה וכל פעם מגיעים שינויי כיוון ומיתוגים חדשים. אנו עד כדי כך נכללים זה בזה שלא יישאר מאיתנו דבר עד שנהפוך למסה אחת ואחידה. האדם מתחיל להרגיש שהוא כביכול שוחה בתנועה בלתי פוסקת בתוך נצחיות ושלמות! ה"אני" שלו מתמוסס מלבד נקודה אחת, כדי להרגיש משהו מחוץ לעצמו. אינני יודע מה גורלה של אותה נקודה לאחר גמר התיקון, אך כל התחושות וההרגשות האלה הן תחושות והרגשות מחוץ ל"אני" שלנו. זה נפלא כל כך להתמוסס במשהו נצחי, מושלם, מה יכול להיות טוב יותר? נעלמות כל ההגבלות של עולמנו: זמן, תנועה ומקום ואנו נמצאים בתנועה נצחית ובהתעלות רוחנית!

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 6.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest