דף הבית / כללי / מהות השיטה של חכמת הקבלה

מהות השיטה של חכמת הקבלה

שאלה: האם מהות השיטה של חכמת הקבלה היא להקנות למקסימום בני אדם גֵן של אלטרואיזם רוחני?

תשובתי: מהותה של השיטה היא שהרצונות של כל בני האדם יתחברו לרצון אחד כללי משותף ושכל אחד יתחיל להרגיש את כל השאר ואת עצמו כאחד יחיד שלם. אז נעלמת לאדם התחושה שהוא קיים לבד, מנותק מאחרים. איננו יכולים לתאר לעצמנו איך בהתמזגות הזו נוצרת אישיות אחת משותפת כללית, שנקראת "אדם", וזה מה שנברא.

במצבנו הנוכחי כל אחד מאיתנו תופס רק קטעים, חלקים קטנים של המערכת הזאת. אולם עלינו לפעול כך שנוכל לתפוס את כל מערכת "אדם", כאחד שלם ואת עצמנו קיימים יחד.

אתה מתאר לעצמך, איזה שינוי צורה עלינו לעבור ברגשות ובהבנה כדי להרגיש באופן מלא יחד עם כל האחרים, ללא שום הבדל בינינו, ברצון כללי משותף אחד, במחשבה משותפת אחת! ואיפה האישיות שלי, היכן העבר שלי? אני מתמוסס בתוך אחרים.

בלתי אפשרי לתאר זאת, אבל למצב הזה עלינו להגיע בסופו של דבר. ואז נראה כיצד העולם הפיזי שלנו הופך בהדרגה לאשליה, לעולם מדומה.

עלינו לשנות את עצמנו באופן פעיל ולעבור מהמצב הנוכחי למצב החדש. הוא מציאותי מאוד. אפשר להשוות זאת עם איך שתא אחד מתחיל להרגיש את הגוף המשותף שמורכב ממיליארדי תאים, אינו מרגיש את עצמו בתוכו, אלא בכל התאים בבת אחת. מתרחש כזה שינוי צורה, שאין לו הקבלות בעולם שלנו.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest