דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מהותה של חכמת הקבלה

מהותה של חכמת הקבלה

laitman_2010-11-23_8284-70.jpg

כנס "NOI" העולמי ברומא, שיעור מס' 1

שאלה: מאין לאדם קטן כמוני, יכולים להיות שׂכל, הבנה ותפיסה, כדי להיות מקושר עם כל חלקי הטבע, בכל הדרגות, מכל מיני כיוונים, מכל מיליארדי החוטים, שיוצאים ממני אל כל הפריטים הקטנים ביותר? אני לא מסוגל לזה!

תשובתי: נכון. אך זה גם לא נדרש מאיתנו. מאיתנו נדרש רק לרצות להתכלל במערכת הטבע הזאת. אולי יש כאלה שחושבים שחכמת הקבלה היא קשה מאוד, שאנחנו צריכים לגלות את כל חוקי הטבע, ליישׂם אותם, ואם כל אחד צריך ללמוד, אז איפה תלמד כל האנושות, הרי רוב בני האדם בעולם מפותחים עוד פחות. הם אינם רוצים ואינם מסוגלים ללמוד.

העניין הוא, שלא צריך ללמוד שום דבר! החוקים האלה פועלים. אנחנו רק צריכים להידמות להם ברצון שלנו לגלות את מערכת החוקים האמיתית, חוקים של קשר הדדי טוב.

לכן, ברגע שהאדם מתחיל לשאול את עצמו את השאלה, כיצד אפשר להיכלל בצורה נכונה בטבע המקיף והכולל, אז הוא מגלה את חכמת הקבלה. לפעמים זה קורה אחרי חיפושׂים רבים בכל מיני כיוונים אפשריים, בהסתבכויות בדרך. מובן, שלא רק בגלגול הזה, אלא גם בהרבה גלגולים קודמים הוא כבר היה נמצא בספקות ובחיפושׂים, כיצד להתפתח ומה לעשות.

בסופו של דבר הוא מגלה את חכמת הקבלה ומוצא את המקום שבו ניתן ליישׂם אותה. כי הרי לשֵם כך לא צריך ללמוד הרבה, העיקר, למצוא את אותו הכוח, שיפסל אותנו, כמו מתוך בצק חסר צורה, לצורה נכונה. כלומר לא אנחנו בעצמנו צריכים לשָווֹת לעצמנו את הצורה הנכונה, אלא לתת הזדמנות לאותו הכוח הכללי של הטבע לפסל אותה מאיתנו.

כל ספירת הטבע היא מושלמת ומלאה באור, וקיים בה רק מקום ריק אחד, שאותו אנחנו צריכים למלא על ידינו. אנחנו רק צריכים להעמיד את עצמנו תחת השפעת הכוחות החיצוניים האלה של הספירה, כדי שהם יָקְנוּ לנו את הצורה הנכונה.

כעיקרון, מזה מורכבת כל מהותה של חכמת הקבלה: תן למציאות, לעולם, לעשות ממך צורה שמתאימה לעולם. ולא רק לעולם הזה, אלא לכל הכוחות, הפועלים במציאות, אפילו לאלה שעדיין לא התגלו על ידינו.

אם אתה תאפשר להם לעשות הכל, תבטל לגמרי את עצמך, זה אומר, שהפכת להיות עוּבָר, בכך שאתה מבטל את עצמך כמו טיפת זרע בתוך אמא. ומאחר והגוף האימהי לא מרגיש את הטיפה הזאת כזרה, הוא מפתח אותה.

בדרך כלל הגוף שלנו מאוד רגיש לגוף זר שנכנס לתוכו ורוצה לפלוט אותו, ואילו כלפי העובר, לא, מאחר והגוף הזר הזה מבטל את עצמו, בכך שרוצה להיות מחובר עִם אמא ולקבל ממנה הכל, כאילו שהוא עצמו לא קיים. בזכות זה גוף בוגר יכול לפתח אותו, בכך שמקנה לו צורה נכונה.

כך גם אנחנו. אם אנחנו נכנסים לסביבה, לקבוצה, שמנהלת אותנו, מפתחת אותנו ואנחנו מקבלים ממנה מערכת ערכים, של חשיבות המטרה להתחבר בינינו, אז הקבוצה מפתחת אותנו. היא עשה זאת בכך שהיא מקנה לנו דווקא את אותה הצורה, ומספקת לנו דווקא את אותו המילוי וההתפתחות שנחוצים לנו כדי שאנחנו נמלא ונשלים את אותו המקום הריק. מזה מורכבת כל ההחלטה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ברומא, 21.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יציאה ממבוך היסורים
פסיפס הבריאה, שבו רק אתה חסר
חכמת הקבלה – מדע על חוק הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest