דף הבית / חינוך, ילדים / מדריך שמעורר השראה

מדריך שמעורר השראה

laitman_2011-08-23_0207_w.jpg

שאלה: מהו הקריטריון להערכת יעילות העבודה של מדריך בקורסים להשכלה אינטגרלית, או האם אסור להטיל ספק במומחיות שלו?

תשובה: במערכת שלנו המדריכים עוברים מיון במהלך העבודה. למשל, אישור ללמד קיבלו כ-20 אנשים. במהלך עבודתם עם הקבוצה אנחנו רואים שאחד מתאים לתחום אחד, השני לתחום אחר וכו' … וכך הם משתלבים בצוות. תוך כמה חודשים כל אחד מוצא את מקומו, את הנטייה שלו, והקבוצות תחת השגחתם מתחילות לעבוד נכון.

יחד עם זה, המדריך מתעסק בפיתוח השיטה, כותב כל מיני עבודות, הערות, רשימות, הוא מעורב ביצירת חומרי הלימוד וחומרי עזר נוספים. ואז, אנחנו רואים שהוא ממלא את המקום הנכון עבורו.

אולם ישנם גם כאלה שאין להם איזו שהיא הבעה פנימית, ביטוי פנימי – מה שנקרא, הם "לא בוערים". במקרים כאלה צריך לנסות להשיג תמיכה, כדי שלאדם העבודה בקבוצה בשום אופן לא תהיה מורגשת כעבודה, כי כאן אתה מייצר חברה חדשה, אתה יוצר! אתה כאילו נמצא ברמה של הבורא, אתה יוצר מ"בהמה" אדם!

אתה מעורר כוחות שנסתרים באיחוד שלנו ובונים מאיתנו דמות מאוחדת – "אדם".

לכן אנחנו חייבים לראות את המדריכים כמעוררי השראה ומושפעים מהשראה, אחרת, זה יהיה מבנה ללא רוח חיים, קבוצה שרק לאט לאט תיבול. אנחנו עוקבים אחרי זה. חוץ מזה, המדריכים מתחלפים בתוך הקבוצה, כי זה צריך להתחלק כמו במכללה או באוניברסיטה. הכול שם מחולק לפי מקצועות, ולכן כל מורה נמצא במקום שלו. זה אומר שבקבוצה תחומים שונים מלמדים מורים שונים.

מתוך שיחה מס' 12 על חינוך אינטגרלי, 16.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קסם של אדם לא נחמד
תמצא תעסוקה לכולם
לאזן את הרגש על ידי הידע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest