מדע מ"שום מקום"

שאלה: חכמת הקבלה קיימת יותר מ- 5000 שנה אם נשאל היום שבעה מיליארד בני אדם "האם חכמת הקבלה זו שיטה לבניית קשרים נכונים?" סביר להניח שכולם יאמרו שזו מיסטיקה. מדוע המקובלים הסתירו במשך אלפי שנים עובדה זו?

תשובתי: המקובלים הסתירו את חכמת הקבלה ומטרתה זמן רב, מכיוון שבכל שלב של התפתחות, האנושות "מקבלת" רק את מה שהיא זקוקה לו. בדומה לאלברט איינשטיין שפחד לגלות לעולם את הידע אודות האנרגיה הגרעינית מחשש שהאנושות תיצור פצצה גרעינית. יתכן שאם הוא לא היה מאיץ את התהליך, זה היה קורה רק בעוד 30-40 שנה. כוחות ונסיבות טובים ורעים מתגלים רק לפי מידת התפתחותה של האנושות בכל רגע נתון.

חכמת הקבלה איננה דומה למדע שמגלה תחילה חוקים פשוטים, אחר כך חוקים מכאניים, אחר כך את החוקים של האנרגיה הגרעינית וכעת המדע מתחיל לגלות חוקים ביולוגיים וגנטיים מורכבים יותר, עד ליצירת אדם ממש. מצד אחד, חכמת הקבלה היא מדע אבל מצד שני, רק אדם שנמצא בדרגה של אותו מדע יכול להשיג אותו. לשם כך אנשים לא חייבים להיות פיזיקאים כמו איינשטיין, ניוטון ושאר המדענים, אלא עליהם להתפתח מדור לדור כמדענים המעבירים זה לזה מידע, ויחד עם זאת "מגדלים" את עצמם בהמתנה לרגע שבו חכמת הקבלה תצטרך להתגלות לאנושות, והאנושות תזדקק לה.

לכן, למרות שחכמת הקבלה התגלתה לפני 5777 שנה ל"אדם הראשון" שהיה מקובל, מדען,  עד לזמנינו היא הייתה בהסתרה. השתמשו בה רק מקובלים שהיו חוג קטן של אנשים, כפי שבנושא אנרגיה גרעינית עסק רק חוג צר של מומחים, עד שהם החליטו שאין מוצא אחר והגיע הזמן להשתמש בה.

כך גם כאן, במשך אלפי שנים מעטים עסקו בחכמת הקבלה כתבו ספרים והעבירו אותם מדור לדור. הספרים הללו נכתבו בשפה מיוחדת, לא מפני שמחבריהם הסתירו את משמעות הכתוב, אלא מפני שאי אפשר היה לגלות לאנשים את מה שאין להם בו צורך ונחיצות, אין דחף אליו או מוכנות פנימית. גם בספרי המקורות נאמר שהחל מסוף המאה ה- 20, חכמת הקבלה תתגלה לכל עולם ואכן כך קרה. לכן, אין פלא שבימינו חכמת הקבלה מופיעה כביכול משום מקום.

מתוך שיעור וירטואלי בנושא "חכמת הקבלה וחינוך האדם", 3.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest