דף הבית / המשבר ופתרונו / מדינות המערב מהוות סכנה לעולם

מדינות המערב מהוות סכנה לעולם

דעתו של ב. באדי (Bertrand Badie), פרופסור במכון לחקר מדעי המדינה בפריס:

הרעיון הראשון של המערב הוא החינוך הדתי סביב האפיפיורות.

הרעיון השני הוא צורת המבנה של הציוויליזציה מהתקופות של הרפורמציה, הרנסנס וההשכלה.

הרעיון השלישי הוא יצירת הסטנדרטים האוניברסליים של הציוויליזציה, הפוליטיקה, החברה ומדינת החוק מתוך הרעיונות של ההשכלה. הרעיונות הללו נתנו למערב את ההשראה לעליונות, המשיחיות, הדחף לקולוניזציה "משחררת".

הרעיון הרביעי הוא העימות בין המחנה של החופש, לבין המחנה של הקולקטיביות הסובייטית. ואחרי שהוא התמוטט, אין רעיון מערבי חדש, כי אין דמות עוינת שהמערב צריך לשלוט בה במעלות הטובות של המשיחיות שלו.

ההרפתקה האירופית שלנו התגבשה בתנאי עימות: דווקא העימות הזה גרם לחלוקת אירופה למספר רב של מדינות שהתפתחו בעימות אחת עם השנייה, בדרך שונה, וכתוצאה מכך, התגברו ההבדלים התרבותיים ביניהן. השיטה הזאת גורמת להתנגשות בקנה מידה עולמי בין הציוויליזציות.

כדי לצאת מהמבוי הסתום, צריך לעבוד על מערכת הניהול העולמית. בלי להבין שתהליך הגלובליזציה מתגבר, מדינות המערב נכנסות לבידוד וחוסמות את יצירת הצורות המודרניות של הדיפלומטיה והסדר הבעיות.

התייחסותי: מדינות המערב, כמקור של הציוויליזציה שלנו, יצטרכו להיות הראשונות שישנו את החברה האגואיסטית ויבינו את הצורך להחליפה לחברה אינטגרלית. במקרה הזה, במקום מלחמה, הן יביאו שלום לעולם.

ידיעות קודמות בנושא:י
שנו ארגון כזה!

החברה המערבית נכנסה למבוי סתום
חוסר האידיאות – סכנה לאנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest