דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / מדינה נגד אזרחים

מדינה נגד אזרחים

photo_rav_gh70_2691.jpg

דעה: (מ. בְלָיְיך, עיתון "מעריב", 24.05.2011 ): תגובת הציבור וכלי התקשורת לדו"ח עוקב של מבקר המדינה הייתה נרפית וצפויה. בדו"ח לא היה שום דבר חדש. נדמה, שכבר לא ניתן לתקן דבר. אחד הכותבים כתב בייאוש, שביקורת חדה, שנמצאת בדו"ח, דוחפת אותו למחשבה על הגירה.

ורק דבר אחד יכול לשנות את תוכניותיו, אם אזרחי המדינה יתחילו לדרוש מהשלטונות להתנהג ביחס אליהם, כאל משלמי המיסים, שמשלמים עבור עסקנותם.

אך מדובר על עצמנו, על השכנים, על קרובי משפחה. כולם נגד כולם. צורת ההתנהגות שלנו תלויה, בתור מי אנחנו מופיעים, לקוח או פקיד שרות. אנחנו כולנו תלויים זה בזה. אז למה המנהיגים או עובדי המשרדים פועלים רק בשם אינטרסים תאגידים צרים?

הגיע הזמן לרענן את המושׂג "סולידאריות", שאותו שכחנו במשך שנות האמונה העיוורת ב"כלכלת שוק", בשנים של השתחוות להצלחת אוליגרכים, במשך השנים של בוז לרעיון של איחוד הפועלים. סולידאריות, זו הרגשת התלכדות ואחריות הדדית לגורל החברה, הנובעת מרצונם הטבעי של האזרחים לשמור על הדברים הטובים ולתקן את הליקויים למען רווחת הכלל.

תגובתי: האגואיזם של כל אחד מנהל אותו ואת כולנו. הצעד הראשון, זה הכרת האגואיזם כרע אישי וכללי, שמבלי להיפטר ממנו אנחנו מתדרדרים לכמעט השמדה גלובאלית. כמו שכתב בעל הסולם, שאם לא נשתנה, אז רק מלחמת עולם תחייב את הקומץ שיישאר מהאנושות, להיפטר מהאגואיזם.

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו קניבלים!
תיאוריה מערכתית של המשבר
האנרגיה שתציל את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest