דף הבית / משבר עולמי / מדוע סדום הושמדה?

מדוע סדום הושמדה?

laitman_2010-02-02_3887-70.jpg

שאלה: מדוע סדום הושמדה? הרי החוקים שהיו בה היו לכאורה צודקים, כל אחד קיבל את מה שמגיע לו…

תשובתי: בסדום כל אחד היה בפני עצמו: "עזוב אותי במנוחה, אל תיגע בי! אינני נותן לך דבר ואתה אל תיתן לי דבר, כך לא יהיו בינינו סכסוכים ומריבות. כל אחד עומד בפני עצמו. הכול על פי הצדק, על פי האמת. יש לך בעיה? – תפנה לבורא. ואותי תעזוב במנוחה!".

תושבי סדום העלו את זה לדרגת דת, ובחוקים כשלעצמם אין שום דבר רע. להיפך! המצב היום בכל העולם הרבה יותר גרוע ממה שהיה בסדום. היום כל אחד רוצה להשמיד את כולם, לגנוב מכולם, לנצל את כולם, בסדום לא היה דבר כזה. החוקים שלה קבעו: "אל תעשה לאף אחד טוב, אבל גם על תגרום לאף אחד רע! חל עליך איסור מוחלט לאחל רע לאחר אפילו במחשבות!".

הפגם היחיד של סדום היה בזה שהחוקים שלה לא אפשרו לבני האדם להתחבר ולהתאחד: "תעשה מה שבא לך, רק אל תיכנס ליחסים עם הזולת!". משמע: "אל תתחבר עם האחרים, אפילו אל תנהל מלחמה". משום שמלחמה זה גם סוג של חיבור, מגע הדדי, כמו בזמן השבירה.

השבירה היא כבר איננה סדום, אלא ירושלים. כאשר חלקיה השבורים של הבינה ושל המלכות נכללים זה בזה, אז ניתן לתקנם. אך את סדום לא ניתן לתקן, כי אין שם חיבור הדדי, וסדום איננה יכולה לקבל את תכונות הבינה. לכן צריך פשוט להשמידה.

לכן בחלקים האלו של הרצון ליהנות, אשר אינם יכולים להתחבר עם האחרים, אסור לגעת. אך האידיאולוגיה של סדום היא מאוד חזקה. היום ניתן לצאת איתה אל בני האדם ולהסבירה – והם יבינו, וירצו ללכת בעקבותיה. היא פגומה ומקולקלת רק בגלל שאינה מאפשרת לאחד את כל חלקי הנשמה השבורה, תכונות הבינה והמלכות, ובכך מונעת מעבר לשלב הבא של התיקון.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.03.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לא להביט לאחור…
פטנט אלוהי
מהשבירה לברוא את הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest