דף הבית / חינוך, ילדים / מדוע נופלים עלינו טילים?

מדוע נופלים עלינו טילים?

שאלה: בביתי מתארחים עכשיו ילדים מאשקלון שהוצאתי מאזור הירי המסוכן, לי יש ארבעה ילדים משלי. אתמול גם אצלנו הייתה אזעקה ועכשיו כל הילדים שואלים: "מדוע נופלים עלינו טילים?".

תשובתי: זאת בעיה תמידית שמלווה את קיומנו, משהו שנמצא מעל הטבע. צריכים לברר מדוע קיים איזון בין הכוחות שכל הזמן מביא אותנו לכזה מצב קריטי? עלינו לחקור יותר את המצב הזה מבפנים ואז יתכן שאנחנו נמצא את התשובה. הרי כמה אפשר עוד להמשיך ממלחמה למלחמה?

לראשונה המלחמה הזאת נותנת לנו הרגשה חדשה, מפני שכל המדינה נמצאת בחזית. מעולם לא היה כך, אבל היום יותר בטוח לחיות קרוב לגבול מאשר במרכז המדינה. כל העם ביחד עם המשפחות והילדים הקטנים נמצא תחת אותו האיום.

מלחמת המפרץ שהייתה ב-1991 נתפסה כאיום זמני שמגיע ממקום מרוחק כלשהו ורק אזורים מסוימים היו תחת הירי. אבל עכשיו רואים שטיל יכול להגיע לכל מקום ומי שיורים לא יעשו חשבון לשום דבר. מטרתם היא לפגוע ככל האפשר דווקא באוכלוסיה האזרחית ובכלל לחסל אותנו.

התקפות הטילים של היום הן רק חלק מהבעיה שלנו. אנחנו יודעים באיזו שנאה אנחנו מוקפים מצד שכנינו. לא רק הערבים שונאים אותנו, אלא כל העולם. האנטישמיות מתרחבת משנה לשנה בכל המדינות. וזה לא מאפשר לנו לסגור עיניים על הבעיה שקיימת.

אנחנו חייבים להתחיל בבירור מעמיק יותר של הבעיה, מפני שאנחנו חיים בתנאים לא הגיוניים וגם מתקיימים בצורה לא הגיונית. לא ברור בזכות מה אנחנו קיימים כל כך הרבה שנים, מוקפים בים של אויבים. עד כה זה היה בזכות חכמתו של העם שלנו והצלחתנו בתחום החימוש. אבל עלינו להבין בזכות אילו כוחות אנחנו קיימים ואילו פעולות צריכים לבצע כלפי העמים האחרים וכלפי עצמנו, כלפי הטבע הגלובלי.

הרי אנחנו כל הזמן מושכים אלינו תגובה שלילית מכולם. אז בואו נברר מה אנחנו לא מבצעים נכון? לכאורה אנחנו הבאנו כל כך הרבה תועלת לאנושות! יש רשימה ארוכה של אנשים מפורסמים השייכים לעם היהודי, שהגיעו לתגליות גדולות ופעלו רבות למען העולם, קידמו אותו. אז מדוע, למרות כל זה, נשאר כלפינו יחס כזה שלילי?

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון הוא בחיבור", שיחה מספר 1, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אל תיקחו כרטיס לספינה של הנידונים
הברירה היחידה היא חיבור
אנחנו חזקים כשאנחנו יחד וחלשים כשאנחנו מפורדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest