דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע לחכות למכות?

מדוע לחכות למכות?

אם דרך הרע אתה משׂיג את מה שהשתוקקת אליו כל כך, אז אתה מודֵה על הרע כמו על הטוב. מובן שזו אינה דרכו של האור, אך זוהי המציאות. ואנחנו צריכים להתקדם רק על חשבון האור, כמו שנאמר: "באורך נראה אור".

אז מדוע שלא ארגיש את הרע עוד לפני שהוא מגיע אליי? מדוע לא לרוץ לפני המכה? הרי זה אפשרי! אם אני נכלל בקבוצה, אז אני מקבל את הכרת הרע מהחברים שלי. לא האור שמגיע מלמעלה מגלה לי את הרע הזה, אלא אני מגלה/משׂיג אותו בעצמי.

בניסיון להתחבר איתם, אני רואה עד כמה שאינני מסוגל לזה, אני מרגיש את האפסיות המלאה שלי, אך יחד עם זה, מייד אני מקבל מהם את גדלות המטרה, אני צועק לבורא לעזרה, וכך מתקדם. אחרי שאני מקבל את האור המקיף, אני שוב פונה לקבוצה ושוב מרגיש ממנה דחייה ושוב פונה לבורא. ממנו מגיע המאור המחזיר למוטב.

הבורא מקרב אותי אליו, מחזיק. אני מתחיל להרגיש יותר, להבין, להשׂיג, וכך מתקדם קדימה. ואחר כך הכול חוזר על עצמו שוב. זוהי פעולה בלתי פוסקת שחייבת להתבצע בתדירות אין סופית. אתה חייב להימצא בה באופן קבוע!

ועם זה, הפנייה שלך לבורא והפנייה לקבוצה וקבלת האור המקיף, מתרחשים באופן אוטומטי, הכול הולך בזה אחר זה. אתה רק "לוחץ על הדוושה" כדי לנוע בכיוון הנכון. וכיצד מסתובבים שָם כל "גלגלי השיניים במנוע", אין זה מעניינך. אז מדוע לחכות למכות?

מתוך שיעור על אגרת כ"ד של הרב"ש, 03.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
"חותר משני הצדדים"
יש להודות על הרע כמו על הטוב
תבואו לדו שׂיח עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest