דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע יש יכל כך הרבה ייסורים בעולם?

מדוע יש יכל כך הרבה ייסורים בעולם?

שאלה: מדוע האנושות סובלת מייסורים כה רבים, מה הצורך בהם אם ייסורים אלה לא משפיעים ישירות על הנקודה שבלב? מה הקשר בינם לבין התעוררות הנקודה שבלב?

תשובתי: כדי להבין זאת יש ללמוד על המבנה הכללי של הנשמה. הנשמה היא אחת, כולנו נמצאים בתוכה כחלקים שבורים עוד מזמן שבירת הנשמה הכללית כתוצאה ממה שנקרא "חטא האדם הראשון". בנשמה יש חמש דרגות עביות של האגו, בנוסף היא מחולקת לתכונות שונות בכל מיני שילובים אפשריים.

לכן קשה מאוד לומר מהי הסיבה לכך שלכל אדם גורל כזה או אחר. הדבר תלוי בגלגול הנשמות. הרי אנחנו מתחברים זה עם זה ללא הרף, מתמזגים, נפרדים, מתרחקים. אי אפשר לתאר את המידה שבה המערכת הזו פועלת בהדדיות בתוכה, כשהיא לוקחת בחשבון את המצב ההתחלתי שלנו כאשר היינו מאוחדים, לאחר מכן כשנשברנו לחלקים ועכשיו כשאנו מתחילים להתאסף בהדרגה.

המטרה הסופית היא להגיע לאותו איחוד שהיה בהתחלה, אלא עכשיו הוא כולל בתוכו את כל המאמצים שלנו להתחבר, שבעזרתם אנחנו הופכים להיות זהים לחלוטין לכוח העליון, לאור, לבורא.

כדי להבין מדוע יש לכל אחד גורל כל כך מסובך ולא מובן, מדוע אנשים מסוימים סובלים פחות ואחרים יותר, צריך ללמוד ולדעת את כל המערכת, ואז תראה מצד אחד, עד כמה הכול מושלם ללא הנחות או פרוטקציות לאף אדם.

מצד שני, אתה לא רואה את כל הגלגולים שלך ושל אחרים, וגם לא את העתיד. בסופו של דבר, אף אדם לא יכול לומר שעדיף שמישהו יקבל דבר אחד ואחר יקבל דבר אחר. אף אדם, החל מהמקובלים  הגדולים ביותר ועד לאנשים הרחוקים ביותר מחכמת הקבלה, שחלקם עדיין לא נולדו ולא ידוע  כיצד הם קיימים והיכן.

אני מבטיח לך שאף אדם לא יכול לבוא בטענה להנהגה העליונה על אי צדק. אם תשיג את מערכת הנשמה, תראה עד כמה שהיא אינטגראלית ומכוונת אותנו בכל רגע לכך שנשיג את המצב המושלם והמלא לחלוטין.

מתוך שיעור וירטואלי, 9.02.2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest