דף הבית / כללי / מדוע ילדים לא רוצים לחיות?

מדוע ילדים לא רוצים לחיות?

שאלה: בצרפת ילד בן שבע הודיע בטוויטר שהוא רוצה להתאבד. הוא סיפר בדמעות: "אני בן שבע. כבר זמן רב ילד אחד מרביץ לי. עכשיו הוא מרביץ גם לאחי הקטן. אמרתי לאמא שאני רוצה להגיע לבורא ולמות. אני לא יכול יותר".

כלי התקשורת פרסמו זאת בשוודיה, בצרפת ובבלגיה. התעוררה מהומה גדולה, והתברר שבמדינות אלה כ- 30% מהילדים סובלים מהתעללות בבית הספר. אונסק"ו פרסמה שכל ילד שלישי בעולם נחשף להתעללות מתלמידים בבית הספר. כ- 246 מיליון ילדים ברחבי העולם!

בימינו ילדים מבצעים רציחות או שוקלים התאבדות. משחקים ויראליים מתפשטים דרך האינטרנט, כמו למשל משחק המכונה "לוויתן כחול", בו הילדים מבצעים לעתים מעשים בלתי נתפסים, או כתוצאה משכנוע, או מתוך רצון לדעת מה נמצא מעבר לחיים האלה.

מדוע בגיל כל כך צעיר מופיעות אצל הילדים החלטות כאלה?

תשובתי: דווקא בגיל כזה הן מופיעות. בגיל שש, שבע והלאה, האדם מתחיל לשאול על משמעות החיים. כמובן שאין תשובה לשאלה הזו. הוא מבחין שכל האנשים הבוגרים קיימים כמו צעצועים עם קפיץ. הוא מרגיש בבירור שאף הוא ייאלץ כך לעבוד בחייו: לקום, ללכת, להוליד ילדים, לחנך, לעבוד, לחזור הביתה, שוב ללכת למקום מסוים, לעשות דבר מה, ובסופו של דבר למות.

בגיל שש, שבע לא מתקבל על הדעת לראות תמונת עולם כזו, אנושות כזו, חיים כאלה. כאשר מופיעה השאלה על משמעות החיים וה"תשובה" היא שאין משמעות, טבעי לחשוב שהדבר הטוב והנכון ביותר הוא פשוט להיפטר מהם.

הערה: אדם שמקבל כזאת החלטה מרגיש לגמרי בודד, חסר הגנה.

תשובתי: הוא מרגיש בודד בפנימיותו, אין לו עם מי לשתף את הרגשתו מפני שזו הרגשה פנימית שלו. הוא לא מסוגל לספר עליה, במיוחד משום שהיא לא נותנת לו אפשרות להתגלות.

שאלה: בתוך מבוך החיים תמיד ישנן דרכים שמובילות למבוי סתום, וישנן כאלה שמובילות למקום אחר. איך האדם הקטן ימצא את הדרך הנכונה?

תשובתי: בדורנו בני האדם מתחילים להרגיש במבוי סתום, ולשם כך חכמת הקבלה מתגלה. בסופו של דבר חכמת הקבלה תיפָּתח לדור מאוכזב, והוא ימצא דרכה את משמעות החיים, את הכניסה לעולם העליון, לחיים עליונים.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.11.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest