דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מדוע חכמת הקבלה לא הפכה לדת העולמית המובילה?

מדוע חכמת הקבלה לא הפכה לדת העולמית המובילה?

שאלה: אם הרעיון המרכזי של כל הדתות העולמיות הוא לאחד את העם על ידי רעיון כללי משותף ולהעלותו אל הכוח העליון, אז מדוע חכמת הקבלה לא הפכה לדת העולמית המובילה במשך כל 6000 השנים האחרונות?

תשובתי: חכמת הקבלה הופיעה לפני 6000 שנה, ואילו היסודות של הדתות הופיעו לפני 3500 שנה בבבל העתיקה. בערך לפני 2000 שנה הופיעה הנצרות ו-  600 שנה לאחר מכן הופיע האסלאם.

חכמת הקבלה איננה דת. לא צריך להאמין בה אלא פשוט ליישם אותה. ההסתרה של חכמת הקבלה גרמה להופעתן של הדתות. חכמת הקבלה לא קוראת להאמין במשהו באופן גורף, אלא היא קוראת לאדם לגלות אותה ולהיווכח במה שהיא אומרת. זוהי חכמה, מדע, והיא גם נקראת כך, "חכמת הקבלה". כלומר זוהי חכמה. היא לא עוסקת  בפעולות קדושות, בטקסים דתיים וכדומה.

בחכמת הקבלה לא מדובר על כך שעליך להאמין, אלא על כך שעליך להגיע למצב שנקרא "אמונה". המושג אמונה בחכמת הקבלה הוא מצב של השפעה, של עלייה מעל לאגו שלך, ולא אותה אמונה שעליה מדברות הדתות. כלומר לחכמת הקבלה אין שייכות לדתות, ולכן אין זה משנה מי אתה. ללאומיות ולמין אין כל חשיבות, העיקר זה הרצון להשיג היכן אתה חי ולשם מה. חכמת הקבלה לא מחלקת את בני האדם לפי סימנים. כל מי שרוצה מגיע ולומד.

מתוך שיעור וירטואלי, 2.02.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest