דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / מדוע הדתות מתנגדות לקבלה

מדוע הדתות מתנגדות לקבלה

laitman_2009-03-02_w_70.jpg

מן העיתונות: מחקרים שנעשו בקרב מאמינים של שש דתות הראו, כי אנשים הפוקדים את מקום פולחנם נוטים לביטויים של פאנאטיות דתית ושנאה כלפי הכופרים בדתם, עד כדי הסכמה לפעולות קיצוניות כמו התאבדות למען האמונה.
פעולות דתיות משותפות מהוות גורם רב-עצמה לחיזוק הנאמנות כלפי הציבור שלהם (אנשים "משלהם"), ולשנאה כלפי הזרים, "הנוכרים". את התנהגות המחבלים המתאבדים ניתן לראות בתור ביטוי קיצוני של אלטרואיזם פרוכיאלי- אנשים מקריבים את עצמם "לטובת אנשים משלהם" (אלטרואיזם), אך ה"מטרה הנעלה" מושגת בדרך של השמדה של נוכרים (פרוכיאליות).

תגובתי: הדתות הפוכות מחוכמת הקבלה כפי שכתוב "דעת תורה הפוכה מדעת בעלי בתים" (אגואיסטים). על פי הקבלה כל בני האדם הם "משלנו". חוכמת הקבלה מכוונת את כולם להשגת אהבה כלפי כולם, עד כדי הקרבה עצמית למען הגוף הכללי שכולנו חלקים ממנו!

הדתות, לעומת זאת, מולידות שנאה ל"זרים", עד כדי הקרבה עצמית למען השמדתם של אלה ש"לא משלנו". לכן הדתות ייעלמו עם גילוי תכונת ה"אהבה לזולת" בבני האדם, ותישאר מהן רק תרבות עממית, מנהגים עממיים. כל מה ששייך לבורא, לעולם העליון, לחיים ולשכר אחרי המוות, כל זה ינותק מהדתות, משום שגילוי הבורא יחשוף את הריקנות והשקר שלהן!

מכאן מובן מדוע, ועד כמה שונאות הדתות את הקבלה. הקבלה, מצידה, מציעה להשאיר את הדתות, בתור מנהגים, ולהוסיף אליהן את גילוי הבורא. בצורה כזאת פעילי הדת יהיו משוללים מהשכר העיקרי שלהם, "שאחרי המוות", ויהפכו למקיימי מנהגים ותרבות עממיים.

שיעורים על פי המאמר "מהות הדת ומטרתה"

פוסטים קודמים בנושא: הדת בראי הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest