דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע הבורא ברא עולם בלתי צודק?

מדוע הבורא ברא עולם בלתי צודק?

שאלה: מדוע הבורא שצודק ורוצה ליהנות, ברא עולם בלתי צודק שבו בני האדם סובלים במהלך כל ההיסטוריה בגלל האגו שלהם, שגם אותו ברא הבורא. ואיך אפשר להסביר שבמקום תענוג, כבר אלפי שנים יש רק מלחמות, מחלות, סבל וייסורים?

תשובתי: ללא הזעזועים האלה לא ניתן להביא את האדם האגואיסט לכוונה אלטרואיסטית. האדם נברא בצורה אגואיסטית כדי שלא תתעורר השמדה הדדית של התענוג והרצון. למשל, אם אני אוכל מאכל טעים מאוד ואתחיל ליהנות מהטעם, אז כעבור זמן מה הטעם יהיה יותר ויותר עמום, אני אפסיק להרגיש תענוג והרצון ימוצא וייעלם מפני שבהדרגה הוא יתמלא בתענוג. כיצד ניתן ליצור מצב שהרצון כל הזמן יגדל ובהתאם לכך, התענוג כל הזמן יורגש בו יותר ויותר? לשם כך, יש ליצור "התקן" מסויים, כמו נגד בין פלוס למינוס, שלא יאפשר לרצון ולתענוג להתחבר ביניהם ישירות וליצור "קצר", אלא יעבד גם את הרצון וגם את התענוג לאנרגיה מיוחדת, ההתקן הפנימי הזה נקרא "נשמה". האגו שהבורא מפתח בנו הוא המינוס והאור העליון שמורגש בנו כתענוג שגם מגיע מהבורא הוא הפלוס, והנשמה נמצאת ביניהם והיא אנחנו.

כך אנו פועלים, לכן עלינו להשתדל מאוד כדי להרגיש את האגו המופיע בנו כשלילי, ואת האור שמגיע אלינו כחיובי. כשנרגיש את הפער ביניהם ונרצה שהם יתקיימו יחד, אז נוכל לפתח בתוכנו מצב שנקרא "נשמה" שמשמעותו בניית ״קו אמצעי״ שאותו אנו יוצרים בעצמנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 28.8.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest