מדוע האור נעלם

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 2

כשאנחנו רוצים להביט על עצמנו מהצד ולחקור את עצמנו, אנחנו מגיעים ללימוד חכמת הקבלה. כל הלימוד הזה מבוסס בעצם על שני מקורות: ספר הזוהר של הרשב"י ו"עץ חיים" של האר"י, עם הפרוש של בעל הסולם על הספר הזה, שנקרא "תלמוד עשר הספירות". חוץ מזה, אנחנו לומדים כל מיני מאמרים, שמסבירים לנו כיצד לגשת לחומר הזה.

ובאמת, האדם שמגיע לחכמת הקבלה מוכן לעשות הכול למען השגת הרוחניות, חוץ ממה שהיא באמת דורשת: להתעלות מעל לטבע שלנו לטבע אחר.

הספר "עץ חיים" מתחיל בחרוזים מאוד יפים: "דע כי טרם שנאצלו הנאצלים ונבראו הנבראים, היה אור עליון פשוט ממלא כל המציאות". רק הכוח העליון, הכוח הכללי האחד של הטבע ושום דבר חוץ מזה.

וכשנבראו הנבראים, האור נעלם. הוא הסתלק בהדרגה, בכל פעם עוד קצת, ב-125 מדרגות. הרי הנברא גידל יותר ויותר את הרצון האגואיסטי שלו, ובהתאם לזה האור נסוג יותר ויותר רחוק, כמו בקונוס. ככל שהנברא נעשה יותר ויותר גדול ואגואיסטי, יותר אגרסיבי וגס, כך האור נעלם יותר. עד שירדנו לעולם שלנו, למצב שבו קיימים רק הנבראים, ומהאור העליון נשאר רק ניצוץ קטנטן, הכוח שמחיה אותם.

אך מדוע הנבראים מפריעים לאור העליון להתגלות?! הרי בו טמונים כל החיים שלנו: הוא נצחי ושלם! אז מדוע איננו מסוגלים להיות איתו ביחד ולהרגיש אותו?

המקובלים אומרים שהאשמה היא בטבע האגואיסטי שלנו. לכן אנחנו נקראים "נבראים", מלשון "בר" שפירושו "מחוץ", מחוץ לאור. הרי כל הטבע שלנו מכוון לקבלת תענוג, ובכך אנחנו מעכבים את האור, במקום שנאפשר לו לעבור דרכנו בחופשיות, כמו דרך משהו שקוף.

נוכל לעשות זאת, אם נעביר את האור דרכנו בכזאת צורה, שאף אחד לא יעכב ולא יעצור אותו, לא יבלע אותו למען עצמו, אלא ייקח לעצמו רק את מה שנחוץ לו לקיום. ואז הוא ישתתף עם כולם יחד במערכת האחידה, השקופה עבור האור.

זוהי המערכת של הרצונות שלנו. אנחנו פועלים רק עם הרצונות שלנו, והגוף הביולוגי אינו מפריע לנו כלל. עליו בכלל לא מדובר. מדובר רק על: איך אני, ברצון האגואיסטי שלי, רוצה לעצור, לספוג לתוכי ולבלוע את האור.

המחשבות מהסוג הזה הן שחוסמות את הדרך אל האור. אך באותו הרגע שבו אנחנו מבטלים אותן בתוכנו, אנחנו מרגישים את עצמנו בעולם הנצחי, בכוונה אחרת, מעל לחומר הזה, וללא כל גבולות, בהרמוניה מלאה. למצב הזה אנחנו צריכים עכשיו להגיע.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הנשמה הכללית, השקופה לאור
תלמדו לעבוד ברמה
חלום הבלהות של הנברא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest