דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדד חיצוני של שינויים פנימיים

מדד חיצוני של שינויים פנימיים

שאלה: נתאר לעצמנו חברה אינטגרלית מתפתחת שמוקפת חומה. ברגע שהחומה הזאת עולה במקצת, אז לשם חודרת חברה רגילה ומייד נעשה ערבוב. כלומר לפניי, בתור אדם שאינו מפותח מספיק מנקודת מבטה של האינטגרליות, ניצבים שניים, וכל אחד טוען שדווקא הוא מהווה את המורה האידיאלי ושהלימוד שלו הוא הנכון. איך אני יכול לזהות איזה קריטריון הוא הנכון?

תשובתי: ברגע שהאדם מתחיל לממש בתוכו את השינויים הפנימיים תחת השפעת הסביבה שמקיפה אותו, הוא מתחיל להבין עד כמה הם לטובתו, ומבחינתו כבר אין בעיות עם העולם החיצוני, הוא כבר לא יכול להשפיע עליו. למעשה, לעולם החיצוני אין במה להשפיע על אדם כזה, מה הוא יכול להציע לו? הוא יכול לבלום אותו במקצת, לבלבל, אבל כל הבלבול הזה, הבלימה, גם כן בתורם הכרחיים עבורו כדי לעבוד מעליהם ולהתעלות.

לכן השפעה חיצונית היא בעיקרון, הכרחית וטובה להתפתחות שלי. אם אני נופל תחת השפעתה, זה סימן שאני בעצמי עדיין לא מתוקן, לא התעליתי מעל עצמי. ולכן ההשפעה החיצונית הכרחית עבורי כמדד, עד כמה עוד אני צריך לשנות את עצמי.

שאלה: האם זה מתאים לאדם שהולך לחברה אינטגרלית, כי מסה מסוימת שעדיין לא נכנסה לפחות עם רגל אחת לדרך הזאת לא תרגיש כלום? אז באיזו צורה היא תעלה על המסוע הזה?

תשובתי: מחוסר ברירה או עקב ההסברה שלנו, כלומר ישנן שתי דרכים. האחת, זו דרך של ייסורים, שדוחפים מאחורה כל אדם על פני כדור הארץ, והשנייה, זו אותה המשיכה שאנחנו יכולים לתת, בכך שמראים לו את היציאה ואת העתיד המואר.

מתוך תוכנית "עולם אינטגרלי. נוסחה של חברה אינטגרלית", 02.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התנועה אל העתיד המואר
האם אפשר למדוד מאמצים פנימיים?
מערכת החיסון של החברה האינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest