דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגבר בעל עוצמה פי שש מאות אלף

מגבר בעל עוצמה פי שש מאות אלף

אנחנו יכולים להשתמש בפעולות גשמיות כדי להשפיע על המצבים הרגשיים ואפילו הרוחניים שלי. הכול מתבסס על העולם הזה ונבנה ממנו, מהקרקע הזאת ממש. דווקא היא יכולה לעזור לנו לקבוע את המצבים הרוחניים שלנו. קודם כל, הכול מתגלה בדרגה הנמוכה ביותר, כל פעם אני נכנס יותר ויותר פנימה לתוך האדמה, לתוך היסודות, לתוך הרצון.

על ידי זה שהרצון מתגלה יותר ויותר, ואנחנו כביכול חודרים יותר ויותר לתוך האדמה, אנחנו מקבלים הזדמנות להפוך את הרצון הזה להשפעה ולהעלות אותו יותר ויותר למעלה. באופן כזה האדמה הופכת ל"אדם", הדומה לבורא.

לכן צריך להתייחס בכבוד לפעולות הגשמיות שלנו, בכך שמעריכים את יכולתן להשפיע עלינו. ואנחנו רואים עד כמה אנחנו תלויים בכל מיני צורות, תמונות, שמועות. נדרשת אומנות מיוחדת כדי להשתמש בהם בצורה נכונה, ולמעשה, את זה אנחנו צריכים ללמד את האנושות. כי כל מה שנמצא מעל לקרקע, מעל לעולם הזה, שייך לעבודה שלנו. ואת העבודה בעולם הזה, במדרגה הזאת, בתוך הרצון לקבל, אנחנו מבצעים יחד עם האנשים, ה"אח"פ" שלנו תמיד נמצא בתוכם.

כך אנחנו עובדים בצורה הדדית, בכך שלומדים איך להיות בקשר עם הקהל הרחב. והאנשים לומדים אצלנו איך על ידי פעולות גשמיות פשוטות אפשר להזמין את השינוי הפנימי שלהם, להתקרב זה לזה. כל המגוון הרחב הזה של הפעולות שנעשה על ידינו כדי לקרב בני אדם, נקרא "החינוך האינטגרלי".

ובשבילנו, בדרגה שלנו, לא בתוך הקרקע הגשמית, בתוך הרצון העממי הגשמי, אלא מעליו, בתוך ה"כלים" שלנו, ב"גו"ע" ("גלגלתא ועיניים"), אותו הדבר הופך לחכמת הקבלה, שבה פועלים "כלים", "אורות", "פרצופים", "זיווגים" ונעשית העברה של האור לכל המערכת.

כך אנחנו נצטרך לעבוד עם כל האנושות. אנשים עוברים לעבודה בתוך הרצון שלהם, ואילו אנחנו מעלים את היגיעה שלהם לדרגות רוחניות. ודווקא אז אנחנו מגלים עד כמה כאילו העבודה הקטנה, האגואיסטית הפשוטה במדרגות הנמוכות, בעוברה דרך המגבר הגדול הזה, דרך כל סולם המדרגות, הופכת לעבודה גדולה.

הדוגמה לכך היא ה"מלכות" שעוברת תיקון, בכך שנכללת ב"זעיר אנפין", ב- 60 הספירות חג"ת נה"י הפרטיות שלו, ועל ידי העבודה המשותפת הזאת הם מתעלים יחד עד לדרגה של "אריך אנפין", בכך שגדלים פי 600,000 פעמים. מתוך זה צריך להבין, שדווקא העבודה הקטנה ביותר של הקהל הרחב מזמינה את התגובה החזקה והחשובה ביותר, וכן תגובה עוצמתית מלמעלה.

מתוך שיעור על אגרת מ"ז של בעל הסולם, 28.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הוא תינוק שנמצא על הידיים שלנו
אנחנו ויתר העולם
מהפצה חיצונית לגילוי הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest