דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מגבר בעוצמה פי 620

מגבר בעוצמה פי 620

laitman_2011-08-23_0207_w.jpg

כאשר אדם משיג את הדימוי של המציאות כשדה של כוח, אז הוא מתחיל לקשור אליו כל מיני תכונות מהעולם הזה, ובכך מברר כיצד הן צריכות להשתנות כדי להיכלל בתוך התמונה הרוחנית הזאת. אז מובן לו יותר שכל האחרים, וגם הוא בעצמו, זה רצונות שנדחים זה מזה, אך חייבים להתחבר.

וכדי להתחבר הם צריכים כוח נוסף שיחבר ביניהם. כי לכל אחד מהם יש כוח הפוך, כוח הדחייה. אבל כולנו נמצאים בכוח של האור שמסוגל לעשות את כל השינויים, כי זהו הרי הכוח של הבורא. אבל הוא פועל רק בהתאם לחסרונות הנכונים שמתגלים בו מצד הנבראים.

ואם אותם הרצונות האגואיסטיים שנדחים זה מזה מתחילים לגלות איזו נטייה מלאכותית להתחבר, למרות הדחייה ההדדית ביניהם, אז שדה הכוח, האור העליון, הבורא, מתחיל להשפיע עליהם. אבל בינתיים הוא פועל מרחוק בהתאם לאותו המרחק הגדול שמבדיל בין הבקשה המלאכותית והבקשה האמיתית, אבל בכל זאת פועל ומשפיע עליהם ומתחיל בהדרגה לקרבם אליו.

מצד אחד, האור פועל עליהם כדי לקרבם אליו. ומצד שני, כתוצאה מההתקרבות הם מתחילים להרגיש, בהתאם לתכונות הפנימיות שלהם, הופכיות ודחייה עוד יותר גדולים זה מזה. יוצא, שכאן מופיעות שתי אבחנות הפוכות.

מצד אחד, האור פועל ונותן לנו להרגיש קשר הדדי חזק יותר. אבל יחד עם זה אנחנו מרגישים, עד כמה אנחנו בעצמנו לא תואמים לקשר הזה ולא רוצים אותו. אך עלינו להבין שכל הגילויים האלה באים מאותו האור ודווקא מתוך ההתקרבות שלנו אנחנו עכשיו רואים עד כמה אנחנו מנוגדים זה לזה.

בכל מצב אנחנו מרגישים שתי אבחנות: את הטבע העצמי, האגואיסטי והשבור שלנו ואת הטבע של האור, שחודר לתוכנו ומחזיק אותנו יחד.

ככל שנתקדם, נרגיש עמוק יותר את הטבע הרע שלנו ואת הטבע הטוב של האור, עד שהפער בין שני הקטבים האלה יהפוך למרחק בין נקודת העולם הזה ונקודת עולם אין סוף.

הפער בין שתי האבחנות האלה יהווה את הנפח של הכלי, שבו הנברא מרגיש את המהות של הבורא ביחס למהות ההפוכה שלו. ודווקא בו תתגלה כל העוצמה של אור אין סוף.

ועד שהפערים האלה לא יבוררו על ידי הנברא, עד שלא יתבהר כל הפער בין הכוונה על מנת לקבל והכוונה על מנת להשפיע, עד אז האור יימצא במדרגת "דומם" הראשונה, שהיא מדרגת "נפש". כי הוא הרי פועל רק לפי הרצון והתוכנית של העליון, ללא השתתפות הנברא עצמו, ולכן מתגלה כאן רק האור ההתחלתי, "נפש דנפש".

אבל כאשר התחתון מגלה את כל הפער בינו לבין העליון, אז הוא מקבל פי 620 יותר בעוצמת גילוי הבורא ביחס לתכונות שלו.

מתוך שיעור על אגרת של בעל הסולם, 26.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ראייה כפולה מתקדמת
הידיים שעליהן מונח העולם
החומר הוא כוונה לא ממומשת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest