דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / מבנה העולם הרוחני

מבנה העולם הרוחני

"באופן, שאין לך פרט של מציאות, או של מקרי המציאות, המצוי בעולם התחתון, שלא תמצא דוגמתו, בעולם העליון הימנו, בצורה שוה כמו ב' טיפות של מים.

ונקראים "שורש וענף". כלומר, שאותו הפרט, הנמצא בעולם התחתון, נבחן לבחינה של ענף, בערך הדוגמא שלה, המצוי ועומד בעולם העליון, שהוא שורשו של הפרט התחתון. מפני שמשם נחתם, ונתהוה, פרט ההוא, בעולם התחתון.

כלומר, שהשורש, הנקרא "מזל", מכריח אותה, להגדל ולקבל את כל תכונתו, מבחינת כמותו ואיכותו, כמשפט החותם עם הנחתם הימנו, כאמור לעיל. וזהו החוק של שורש וענף, הנוהג בכל הפרטים שבהמציאות, ושל מקרי המציאות, בכל עולם ועולם, ביחס העולם העליון ממנו." (בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה").

מדובר על היררכיה, שמתגלה באופן מדויק וברור ממעלה למטה, מעולם אין סוף ועד העולם שלנו, בכל מדרגה, בכל התכונות והכמויות שלה. בכל חלק של הבריאה, אפילו הקטן ביותר, אם נרצה לדעת את המבנה שלו, נגלה בו את המבנה של כל הבריאה באופן מדויק לחלוטין! בהקבלה לכך, היקום שלנו מהווה כביכול אטום עצום, וגם כל החלקים שלו מורכבים מאטומים. יכול להיות, שזה לא מובן לעומק, אבל באופן כללי אפשר להבין זאת.

באופן כזה, יש שורש ויש ענף. המדרגה העליונה תמיד נקראת שורש, ובהכרח היא מנהלת את המדרגה התחתונה את הענף. לכן הכול, ממעלה למטה וממטה למעלה מקושר לפי חוקים מדויקים וברורים, שנמצא בהיררכיה מדויקת, וקרויים חותם ונחתם ממעלה למטה וממטה למעלה, מפני שהכול מורכב מעשרה חלקים, מעשר ספירות.

אין כאן שום בעיה לחלוטין, מפני שהכול משודרג באופן ברור ומדויק. המבנה של העולם הרוחני לא מורכב בכלל, אלא פשוט ומשולב.

מתוך שיעור וירטואלי, 6.10.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest