דף הבית / מבנה היררכי הוא טבעי

מבנה היררכי הוא טבעי

שאלה: החברה שלנו מחולקת למעמדות, וכך גם במקומות העבודה. מי שנמצא למעלה בדרך כלל מרגיש מצוין, ומי שנמצא למטה מרגיש פחות טוב. איך אפשר בתוך מבנה מעמדי כזה לחיות בצורה שכולם ירגישו טוב ושיהיו לנו יחסים טובים בין המעמדות השונים? האם מבנה היררכי הוא מבנה שטבעי לנו?

תשובתי: כן, זה בהחלט מבנה טבעי, כך היה ויהיה. השאלה האם עלינו להסכים עם זה או לא? האם זה ניתן לנו מהטבע? אנחנו רואים שכן, הכול ניתן לנו מהטבע בצורה כזו שאף אחד לא דומה לשני, לכן ברור שיש היררכיה. אף אחד לא דומה לשני, לא שווה לשני בחכמה, בכוח, במזל, בשום דבר, אנחנו אפילו לא יכולים לספור את כל ההבדלים בינינו. אבל אנחנו תמיד מחפשים מה ההבדל בינינו, ובמה אני יותר או פחות מאחרים. אלה כל החיים שלנו, אנחנו מודדים את עצמנו זה לעומת זה.

הפתרון פשוט וחכמת הקבלה מסבירה לנו את זה בצורה מאוד מאוד ישרה, אם עושים יחד משהו, בונים משהו לדוגמה, אז אין באחד פחות ומישהו יותר, כי כולם יחד נכללים במטרה האחת, כך שאף אחד לא מרגיש שהוא פחות מהאחר. רק בצורה כזאת אנחנו יכולים להיות שווים זה לזה, לגמרי שווים. ודאי שאנחנו שונים, ודאי שכל אחד עוסק בעבודה אחרת ונולד עם תכונות אחרות, ודאי שאנחנו לא יכולים להגיד שאחד שווה לשני, אין דבר כזה. אבל אם כולם רוצים להגיע למטרה אחת, אז במה שבונים ונכללים יחד מרגישים שכולם שווים.

 

מתוך התוכנית "חיים חדשים" מס' 1328, 19.12.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest