דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / מבט על העולם דרך פריזמה של רצונות

מבט על העולם דרך פריזמה של רצונות

"ואם כל בהמה טמאה אשר לא יקריבו ממנה קרבן לה' והעמיד את הבהמה לפני הכהן: והעריך הכהן אתה בין טוב ובין רע כערכך הכהן כן יהיה" (ויקרא, בחוקותי, כ"ז, י"א–י"ב).

מדובר על הרצונות של דרגת החי. בכל אדם קיימת כמות גדולה מאוד של רצונות: דומם, צומח, חי ומדבר, כלומר חמש דרגות משורש (אפס) עד ד' (ארבע). כל אחד מהרצונות צריך להיות משולב עם האחרים כדי לעבוד בהשפעה מלאה עם כוונה למען הבורא.

אבל אחדים מהם אי אפשר לתקן בכזאת צורה, שיעבדו בעצמם בכוונה על מנת להשפיע. הם יכולים לפעול באופן לא ישיר, אלא באופן אלטרנטיבי. נניח, חמור זו בהמה טמאה שאי אפשר להביאה לבית המקדש להקרבת קורבן. לכן הוא יכול להשתתף במערכת ההנהגה הכללית, בכך שמבצע בה את ייעודו, וכך כל הדברים בטבע.

אסור להשמיד דבר, אלא רק צריך להשתמש בצורה נכונה במה שנמצא לפנינו. ומאחר ובתורה מדובר על הרצונות הפנימיים שלנו, אז אנחנו צריכים לברר אותם בתוכנו, למיין, לחלק לפי האופי שלהם ובהדרגה לתקן, כדי שכל אחד מהם יהיה מכוון באופן כלשהו להשפעה.

כל הרצונות צריכים לעבור דרך בדיקתו של הכהן. כהן זו נקודת המגע עם הבורא. לכן האדם צריך למצוא בתוכו את הכהן, כלומר את הנקודה העליונה ביותר של מצבו ודרכה להביט על העולם. רק אז הוא יבחן ויברר הכול בצורה נכונה.

המבט על העולם דרך הכהן מסמל שאני מביט על העולם דרך תכונת ההשפעה, ורואה שכולם נמצאים במצב המתוקן חוץ ממני. ואז אני כל הזמן מושך ומביא את עצמי כדי לראות באופן ברור, שכל העולם תלוי בי ואיך אני צריך להשפיע עליו, כדי לבוא לשיתוף פעולה הדדי נכון עם כל האנושות. וזוהי נקודת הכהן. לכן הוא הופך להיות מורה. נאמר: "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים", כלומר מורים שדואגים לאנושות כולה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 10.12.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest