דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / מבט על הבורא מנקודת הנברא

מבט על הבורא מנקודת הנברא

photo_rav_gh70_185.jpg

מה שמבדיל אותנו מהבורא זאת רק נקודה קטנה אחת שחורה בתוך האור אין סוף, שנקראת "יש מאין". זה בעצם, היסוד של הבריאה כולה, המציאות החדשה "מאין". וכל היתר, מה שנמצא בה הוא מתוך " יש", מהבורא.

את הנקודה הזאת יוצר הבורא, ואילו כל ה"יש" שמתווסף לנקודה הזאת, צריך לבוא מאיתנו, מתוך המאמצים שלנו. ולכן אנחנו בסוף משיגים את השתוות הצורה עם הבורא, דבקות, את אותה הדרגה.

בהתחלה, נקודת בריאה זו מתפתחת על פי ארבע דרגות התפשטות של אור ישר, שמטביע בה את כל העקרונות על ידי ארבעת מדרגות ההשפעה הללו. מצד האור אין יותר צורך באף פעולה, זה מספיק. כל היתר מופיע כבר כתגובה לנקודה הזאת שקיבלה התרשמות מהאור, ספגה לתוכה את תכונותיו, ומסוגלת לפעול בעצמה.

כך מעולם אין סוף, מהמצב בו היא התחברה עם האור, היא מתחילה להתנתק מהעולם שלנו, דרך עשר "ספירות בלימה", שבולמות בתוכן את האור, בתוך הנברא. ובזכות זה הנברא גדל מנקודה שהיא הפוכה לבורא, מגיע להתרחקות הגדולה ביותר ממנו שנקראת "העולם הזה". התרחקות זו, מבחינה איכותית וגם כמותית היא בהתאם לכל התכונות והמצבים, כך שבנברא לא נשארת אף תכונה שמתאימה במשהו לבורא.

נדמה לנו שזה מסמל נפילה, ירידה, חושך אך לא, זהו דווקא גילוי הטבע שלנו, של אותה הנקודה השחורה שנבראה על ידי הבורא! רק בהתפתחות כזאת, מתגלה כמה בתוך הנקודה הזאת "מאין" יש הפוך ל"יש".

זה כל מה שאנחנו משיגים מכל הירידה הזאת. אולי לא מיד, אלא עוד הרבה זמן, יורדים יותר לעומק, כבר אחרי שמגיעים "לעולם הזה", עם התפתחות האגואיזם שלנו, כלומר להרגשת ההפכיות שלנו. כך אנחנו עוברים מדרגות: דומם, צומח, חי, ומגיעים למדרגה הנמוכה ביותר – "אדם".

האדם מבין את התרחקותו והפכיותו מהבורא, ומחליט שזה רע. ומתוך הכרת הרע הוא ממשיך להכיר עוד יותר את עצמו ואת הבורא, "כיתרון האור מתוך החושך", ומבין את הצורך להיתקן. כך הוא מגיע להפכיות אמיתית לבורא. וכאשר הוא מתחיל להתקן, אז מצד אחד, מתחיל לעלות חזרה לעולם אין סוף על ידי כך שנעשה דומה לבורא. ואילו מהצד השני, אפילו בעליה זאת הוא מגלה עוד יותר, עם כל מדרגה, עד כמה הוא הפוך!

ורק בסוף של גמר התיקון, כשהוא חוזר לאותה הנקודה ההתחלתית, מלכות דאין סוף, מתגלה לו מלוא ההבנה, ההכרה , ההרגשה של מה שנקרא "יש מאין", ההפוך לבורא. ובאותה המידה בו בזמן הוא משיג, מה זה "יש", כלומר תכונות הבורא.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 08.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ה"לגו" הרב-מימדי של הבריאה
אנחנו קיימים מאין

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest