דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט מקומה עליונה

מבט מקומה עליונה

שאלה: האם יש עונשים על חטאים של הדור? יש מושג שעל חטאים של האבות הילדים חייבים לשלם?

תשובתי: באופן כללי, כן. מפני שאנחנו לא קיימים בפני עצמנו כפי שאנחנו חושבים. בדרך כלל אנשים חושבים שהם יכולים לעשות כל מה שהם חושבים לנכון, מבלי להבין שהם נמצאים במסגרות הטבע שיש לו חוקים משלו. אנחנו מגלים בהדרגה את החוקים האלה בדרגות דומם, צומח וחי, אבל בדרגה האנושית אין בכוחנו לגלות אותם. אנחנו רק יכולים להניח שהם קיימים.

אנחנו מסתכלים על הטבע הדומם, הצומח והחי מלמעלה למטה, ולכן אנחנו מסוגלים להבין וכיצד לנהל אותו. אבל אנחנו יכולים להסתכל על אנשים אחרים רק בדרגה שלנו, כביכול חסרה לנו קומה שנייה שממנה אפשר להביט עליהם. לכן בדרגה האנושית אנחנו כל הזמן טועים. אין לנו עם מה להשוות, אין לנו "שתי קומות" כדי להסתכל מהקומה העליונה על התחתונה.

על פי חכמת הקבלה, עלינו לעלות לדרגה הבאה שנקראת "אמונה למעלה מהדעת", שממנה נראה בצורה נכונה את הדרגה הגשמית שלנו ונבין מי אנחנו וכיצד עלינו להתנהג.

שאלה: מאיפה הופיע המושג "ירידה" או "גסות" של הדורות?

תשובתי: אנחנו רואים שכל דור מתפתח בתוך האגואיזם שלו שהופך להיות יותר ויותר מתוחכם, רב שכבתי ומורכב, לכן הוא מושך אותנו כלפי מטה. עלינו בהכרח לאזן אותו על ידי השאיפה שלנו כלפי מעלה. אנחנו עדיין לא מבינים זאת, אבל בזמננו כבר התקרבנו למצב שאנחנו יכולים להבין כיצד עלינו לאזן את האגואיזם ובאופן כזה להשפיע פחות או יותר על הקיום שלנו.

שאלה: האם ניתן לומר, שדווקא דרגה שונה של אגואיזם היא סיבה לעימותים בין הדורות?

תשובתי: בוודאי. כולנו אגואיסטים אבל כל אחד בדרגה שלו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 21.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest