דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מבט לא רגשי, אלא שיטתי על האנטישמיות

מבט לא רגשי, אלא שיטתי על האנטישמיות

כל מה שקורה לאנושות, זה כתוצאה מעימות בין שני כוחות: השפעה וקבלה. חוץ מהכוחות האלה אין יותר שום דבר. לכן זה חסר תועלת להילחם ישירות נגד האנטישמיות, כי זה ברור שזוהי תופעת טבע. היא נובעת מתוך "שבירת הכלים", שכתוצאה ממנה ניצוצות של השפעה חדרו לתוך הרצונות לקבל ועכשיו מנוגדים זה לזה, ולכן השנאה הזאת צריכה להתקיים.

היא התגלתה עוד לפני "שבירת הכלים", אבל לא במידה כזאת. רואים את זה מתוך ההיסטוריה, ממערכת של הכוחות הרוחניים, מתוך העימות בין עשו ויעקב, העימות בין בלעם ובלק לעם ישראל. נהיה ברור, שהתופעה הזאת נמצאת מעל לטבע, כלומר השורש שלה קודם לבריאה עצמה.

קיימים שני כוחות: בורא ונברא, "יש מיש" ו"יש מאין". ובחלק מהאנשים כבר התעורר הכוח הזה "יש מיש", ניצוץ של הבורא, ולכן הם שנואים לשאר בני האדם (ה"כלים"), שבהם אין את הכוח הזה.

אין במה להאשים או להצדיק אותם, זוהי פשוט תופעת הטבע שצריך לקבל בדיוק כמו את שקיעת השמש. ולכן אין עבורה פתרון הגיוני. קיימים הרבה ארגונים יהודיים שנלחמים באנטישמיות, אבל זה לא עוזר. כי איך אפשר להילחם בתופעת טבע? היא נולדה עוד לפנינו, מתוך הניגוד של שני הכוחות ומגיעה מלמעלה, בכך שמתפשטת בצורה כזאת בעולם הזה.

כל עוד הקבוצה הזאת, הנושאת בתוכה את ניצוצות ההשפעה, לא תממש אותם, היא תהיה שנואה על ידי כל האחרים. כי היא נוכחת בין כולם כמו איזה קוץ, זרה ומוזרה. ואפילו אם עָם ישראל רוצה להידמות בצורה חיצונית לשער העמים, שום דבר לא עוזר. הניצוץ הפנימי הזה, ה"רשימו", לא נעלם לשום מקום, ולכן תמיד אפשר לזהות אצל מי הוא נמצא ואצל מי לא.

בכניסתם לגלות, למדינות אחרות, היהודים בדרך כלל משתדלים להידמות לסובבים, אבל צריך להיות להיפך. הם לא ישיגו שום דבר, בכך שינסו להידמות לכל השאר, להיפך, בזה הם יציתו שנאה עוד יותר גדולה כלפיהם. השנאה תיעלם, רק אם הם יתקנו את עצמם עד לכזה מצב, שאותו בעל הסולם מכנה קומוניזם אלטרואיסטי, כלומר ישיגו צורה מתוקנת של החברה. בזה הם ישמשו דוגמה לכל שאר העמים, שבינתיים שוקעים יותר ויותר עמוק לתוך המשבר הגלובלי הכללי, שאין לו שום פתרון.

זאת היא המשימה של אלה שנושאים בתוכם את ניצוצות ההשפעה. וזה לא רק אלה ששייכים בבירור לעם היהודי מלידה. כתוצאה מערבוב הרצונות בזמן השבירה, ניצוצות של השפעה חדרו לתוך כולם. אבל בחלק מהאנשים הם מתגלים יותר בגלוי ובאחרים פחות. בסופו של דבר, הניצוצות האלה יתעוררו ויתגלו בכולם, כי כל האנושות הרי צריכה להשיג תיקון, ללא קשר לגזע וצבע העור: שחור, לבן, אדום, צהוב.

כל אחד שבו נדלק הניצוץ הזה נמשך לגלות את מטרת החיים, כלומר ליצור קשר עם הבורא. כי דווקא בתוך הקשר הזה מתגלה כל סוד החיים וסוד הבריאה. אם אנחנו הולכים בעקבות הקריאה של הניצוץ הזה ובונים קשר בינינו כדי להפוך להיות אחד שלם, אז בעולם הזה זה מתבטא בצורה של קומוניזם אלטרואיסטי, איפה שכל אחד מקבל רמת חיים שווה וכולם מקושרים זה עם זה.

במישור הגשמי, את כולם ידאיג רק ההכרחי לקיום, ואת כל שאר הכוחות אנחנו נכוון לחיבור ולהתעלות רוחנית. באופן כזה, אנחנו נוכל להראות לכל השאר את היציאה מהמשבר ואת הדרך לשוויון.

השוויון הוא לא בלהשתוות עם כל העמים בצורת קיומם הנוכחית, כפי שמנסים היום ניצוצות של השפעה להתאים את עצמם לצרכים של הרצונות האגואיסטיים, שלתוכם הם נפלו. אלא להיפך, צריך לתקן את עצמנו לפני כל אומות העולם ואחר כך למשוך את כולם לרמה הרוחנית.

רק בדרך כזאת אנחנו נתקן את כל השנאה שמחלקת את הכלים שלנו. דרוש מבט לא רגשי, אלא מערכתי על הבעיה הזאת. זוהי שאלה מאוד חשובה, כי כאן בעולם הזה אנחנו יכולים לראות את כל ההתגלות של השבירה ולהבין, מה צריך לעשות איתם במטרה לתקנם.

חבל על הזמן והכוחות שבוזבזו ללא היגיון. צריכים להבין שהבחירה היא דווקא בידינו ובנו תלוי התיקון, בכל אלה שבהם נדלקו ניצוצות של השפעה. וכל השאר, אשר שייכים ל"אומות העולם", אינם אשמים בזה שכוח השבירה מדבר בתוכם. רק אנחנו הופכים לסיבה לכל המשבר, מפני שלא ממהרים לעשות תיקון. נקווה שנוכל לתקן את כל זה במהירות.

מתוך ההכנה לשיעור, 27.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון שלא שולם
שורשי השנאה של העמים
מערכת הזרקת האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest