דף הבית / מהעיתונות / מאמר נוסף לרב לייטמן באתר Ynet – כשאנחנו מאוחדים – דאעש מפחדים!

מאמר נוסף לרב לייטמן באתר Ynet – כשאנחנו מאוחדים – דאעש מפחדים!

עם ישראל קיבל צו 8. זו מלחמת המכבים של ימינו: מלחמה על האופי והערכים שישלטו בעולם. רק החיבור בינינו, כאיש אחד בלב אחד, יכול לבלום את אש האסלאם השחורה שמאיימת לשרוף את העולם. הרב לייטמן על המאבק האידאולוגי בין כוחות הטוב וכוחות הרע.לקריאת הכתבה באתר Ynet, לחצו כאן.

הוא זוכה בכל יום לסיקור חסר תקדים בתקשורת העולמית. הוא אכזרי, יצירתי ובפועל מהווה היום את אחד "המותגים" החזקים באנושות. בניגוד לרצוננו, הוא חודר אלינו דרך הרשתות החברתיות נסמך על מכונת יחסי ציבור ושיווק משומנת. מאז שהופיע בחיינו הוא הפך למטרד של ממש. קוראים לו דאעש, החזון שלו הוא "המדינה האסלאמית" ולעולם המודרני אין מענה הולם לאיום שהוא מספק. שום קואליציה צבאית או ועידת פסגה בין-יבשתית לא הצליחו לצמצם את כוחו. להיפך, כל פיגוע ראווה באירופה, כל סרטון עריפת ראש או חיסול כפר רק גורמים לעוד צעירים לעזוב את מרחב הנוחות שלהם באירופה או במדינות אחרות, ולנהור לסוריה ועיראק להתנדב לשורותיו.

רעל מתוק

האחדות השחורה שמקרין דאעש ממגנטת. בעולם שבו נגוזו כל התקוות, והתוכניות האידאולוגיות הנעלות פשטו רגל או הגיעו למבוי סתום, תחושת השייכות לתנועה חזקה בעלת אידאולוגיה טוטלית, מספקת למיליונים מטרה לחיים. היא מעוררת את הלהט ואת התשוקה בחיים חסרי משמעות, דיכאון ובדידות שפשטו בחברה המודרנית.

בזמנים שבהם רבים מנסים לטשטש את הכאב באמצעות סמים, או פשוט לגמור את החיים בשקט, לוע הנחש של דאעש מספק כרטיס כניסה לרכבת הרים שבסופה העולם הבא. מי שלא מצטרף למהפכה – ימות, ומי שמסכים "זוכה" ברשת ביטחון סוציאלית נוחה למדי ובנגיעה בחיי הנצח…

אש לבנה מול אש שחורה

הכוח היחיד שמסוגל לעמוד כנגד "האש השחורה" – כנגד אותה אחדות מזויפת שניזונה משנאת האחר, הוא "האש הלבנה" – האחדות האמיתית שניזונה מאהבת הזולת [1]. "ואהבת לרעך כמוך" הוא כלל עתיק יותר מהחליפות האסלאמיות, הוא שליווה את עם ישראל לכל אורך שנות קיומנו והוא היסוד לאחדותנו ולהתהוותנו כעם.

לעם ישראל יש תפקיד. להפיץ את החום שטמון באהבת הזולת ולהאיר באור בהיר את העולם [2] [3]. כנגד הפיתוי הארסי של דאעש, המבקש להמית כל זר, האחדות הישראלית מעלה את האדם לחיים בדרגה גבוהה יותר. אל מול התקווה השקרית לחיי העולם הבא שמשווק האסלאם הקיצוני, חכמת הקבלה העתיקה פותחת עבור כל אדם הזדמנות להשגת הכוח העליון שמתבטא בעולם הזה במערכת היחסים המיוחדת שאנו בונים. על כך כתבו המקובלים, "עולמך תראה בחייך".

יוון של אז – דאעש של ימינו

התפשטות האסלאם הקיצוני בימינו רק מדגישה עד כמה עם ישראל מתרשל במילוי תפקידו. ההידרדרות החלה עם התפרצות שנאת החינם שהביאה לחורבן בית המקדש [4]. כבר אז נוצר זעזוע במאזן הכוחות העולמי [5] [6]. הקרע החברתי שנפער בעם ישראל, פתח פרצה שאליה חדרה תרבות יוון העתיקה. פולחן האישיות, האדרת ה"אני", הישגיות ותחרות דורסנית שטיפחה הפילוסופיה היוונית, ניתקו אותנו איש מרעהו. איבדנו את הקשר ליסוד שלנו כעם, ויצאנו לגלות ארוכה. בסיבוב הראשון, האגואיזם הביס את אהבת הזולת ויצא כשידו על העליונה [7].

אלפיים שנים חלפו מאז, וזרע הפילוג שהוטמן בקרקע האנושית נותן את פירותיו הקטלניים ומלבלב גם היום. האידאולוגיה של דאעש, חיבור שקרי המבוסס על שנאה לאחר, צומחת על חורבות האידאולוגיה היוונית שהובילה למשבר בכל תחומי החיים.

מלחמת בני האור בבני החושך

הטענות שנשמעות מפי דמויות מפתח בכירות בעולם אשר לפיהן אנחנו הנושאים באחריות לטרור האסלאמי, צריכות להוות עבורנו תזכורת לתפקידנו [8]. עם ישראל חייב להתעורר [9] [10]. הגיע הזמן להתגייס למלחמת המכבים של ימינו: המלחמה על אופי האיחוד שישלוט בעולם. רק החיבור בינינו כאיש אחד בלב אחד יכול לבלום את האש השחורה שמאיימת לשרוף את העולם [11].

אנחנו אומנם מעטים ושנואים על כולם, אך גם מאמץ קטן לאחדות בינינו יוליד כוח גדול, אור איתן שיתפשט מישראל לאומות העולם. בדרך נס ירגיע האור הזה את הטרור האסלאמי ויעורר את אהדת העולם כולו לישראל.

מראי מקום:

  1. "'ואהבת לרעך כמוך' הוא כלל כל התורה" (הרב יהונתן בן נתן נטע אייבשיץ, ספר "יערות דבש", חלק ראשון, דרוש א').
  2. "בישראל שורה סוד האחדות של העולם" (הראי"ה קוק, "אורות הקודש ב'", תט"ו).
  3. "ישראל מביאים אורה לעולם" (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ד', פסקה ב').
  4. "נחרב הבית בשביל שנאת חינם, שנחלק לבבם, והיו מחולקים, ולא היו ראויים למקדש אשר הוא התאחדות ישראל" (רבי ישראל סג"ל, ספר "נצח ישראל", פרק ד').
  5. "בהתמעט המידות הרעות בישראל, שהם חיות העובדי כוכבים ומזלות [עכו"ם], אז יתמעטו העכו"ם. והכול תלוי בישראל" (רבי דוד שלמה אייבשיץ, ספר "ערבי נחל" – פרשת לך לך).
  6. "אילו אצרו ישראל מעשים טובים לפני הקב"ה, לא היו עומדים עליהם עמים עכו"ם בעולם. אבל ישראל גורמים לשאר העמים להרים את ראשם בעולם, כי אם ישראל לא היו חוטאים לפני הקב"ה, היו שאר עמים עכו"ם נכנעים לפניהם" (ספר "זוהר לעם", פרשת ויחי, מאמר "אל תזכור לנו עוונות ראשונים", סעיפים 412-413).
  7. "סילוק האחדות גרם לשנאת חינם ונחלשה חומת ישראל, ועל כן היה כוח ביוונים לפרוץ חומת ישראל" (רבי שמואל בורנשטיין מסוכטשוב, ספר "שם משמואל", פרשת מקץ – חנוכה – ליל ז').
  8. "דווקא בעת משבר גדול וסכנה עצומה, צריכים לקחת את המעולה שבתרופות. התורה בפירושיה הרוחניים כולם, צריכה היא להתעלות אצלנו. כל מי שיש אומץ בלבבו, כוח בעטו ורוח ה' בנשמתו, קרוא הוא לצאת אל המערכה ולצעוק הבו אור!" (הראי"ה קוק, "אגרות הראי"ה א'", אגרת תמ"ג).
  9. "עיקר המגן בפני הפורענות הוא האהבה והאחדות, וכאשר יש בישראל אהבה ואחדות ורעות בין זה לזה, אין מקום לשום פורענות לחול עליהם. ומתרחקים על ידי זה כל הקללות והייסורים" (רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין, ספר "מאור ושמש", פרשת ניצבים).
  10. "אם נחמיץ את השעה, ולא נקום כולנו כאיש אחד, במאמצים כבירים, הדרושים בעת סכנה, הרי העובדות שלפנינו מאיימות עלינו מאוד. גם זה ברור, שלמאמץ הכביר הדרוש לנו, צריכים אחדות איתנה ומוצקת כפלדה, מכל איברי האומה, בלי שום יוצא מהכלל. ואם לא נצא בשורות מלוכדות לקראת הכוחות האיתנים, העומדים לשטן על דרכינו, נמצא תקוותינו נידונה כאבודה למפרע" (הרב יהודה אשלג – "בעל הסולם", מאמר "האומה").
  11. "בנין העולם, המתמוטט כעת לרגלי הסערות הנוראות של חרב מלאה דם, דורש הוא את בנין האומה הישראלית. בנין האומה והתגלות רוחה הוא עניין אחד, וכולו הוא מאוחד עם בנין העולם, המתפורר ומצפה לכוח מלא אחדות ועליונות, וכל זה נמצא בנשמת כנסת ישראל (הראי"ה קוק, "אורות", עמ' טז).

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest