דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאמונות טפלות לידיעה האמיתית של הטבע

מאמונות טפלות לידיעה האמיתית של הטבע

האדם תמיד היה מאוד תלוי בסביבתו, בטבע הדומם, צומח וחי, גם באנשים אחרים, בשכנים טובים או רעים, בעמים שחיו לידו. וכולם רצו לדעת מה מצפה להם בעתיד.

בכל הזמנים האנשים למדו כל מיני סימנים שקיימים בטבע, ושמו לב כיצד הם קשורים לגורלנו.

יש הרבה ספרים בנושא שבאים מהעת העתיקה ומגיעים עד לזמננו. אך גם היום אנחנו לא פתרנו שום חידה, ועתידנו עדיין לוטה בערפל. למרות שישנם אנשים שמסוגלים לגלות עתידות.

יש אנשים שיכולים לראות את העתיד, להרגיש אותו כאילו שהם חיים בו. הם מגיעים למעין מצב פנימי מיוחד, מתעלים מעל עצמם ומתחברים לזרם מידע שנמצא מעבר לתפיסה שלנו. לאדם רגיל אין גישה לזה, ואילו האנשים הללו מסוגלים לתפוס את הזרם הזה ואחר כך לספר לנו.

קיימים אמצעים שונים להשגת הרגשה כזאת והיכולת להרגיש את הטבע מחוץ לגוף, איכשהו להתנתק ממנו, אם זה על ידי סמים ואם זה להביא את עצמנו לאקסטאזה. שיטות כאלה ידועות בתרבויות של עמים שונים וסביב זה הומצאו אגדות רבות, סיפורים ועלילות.

ישנם עמים שנוטים יותר להאמין בסימנים, וישנם כאלה שפחות. לפני כ- 30 שנה ביקרתי באנגליה ונדהמתי מהמסורת המקובלת שם, שלפיה, לפני שנכנסים לדירה חדשה מקובל להזמין שירות מיוחד שמטהר ומנקה לא מאבק, אלא מרוחות רעות.

כל עיתון שם מלא בהודעות מסוג זה שמבטיחות שבבית שלכם לא תהיה אנרגיה רעה אלא רק אנרגיה טובה. אומרים ששם אף אחד למעשה לא עובר דירה ללא "ניקיון" שכזה.

במקסיקו פעם בשנה קיים "חג המתים", שבו מקובל להביא אוכל לקבר של בני המשפחה. כל זה משודר בערוץ הראשי במקסיקו וזוהי המסורת המקובלת על כולם. אנשים אפילו שוטפים את העצמות של בני המשפחה שנקברו ומכניסים אותן בחזרה לקבר, וזה נחשב למתן כבוד מיוחד להורים שמתו.

בכל דת ישנם טקסים שקרובים לקסמים, עתידות ואמונות. כל זה שייך לתחום שאינו ידוע לנו. אך היה אדם בהיסטוריה, שהכריז על מלחמה נגד כל הערפול הזה. הוא נלחם בנחרצות וללא פחד וחולל מהפיכה עצומה. קראו לו אברהם.

בהתחלה גם הוא היה מגיד עתידות וכומר, עסק באסטרולוגיה, אסטרונומיה, חזה את העתיד, מכר פסלים וקמעות. באותה תקופה, המדע היה מאוד מעורב עם הדת וכל מיני אמונות. במנזרים התעסקו במדע כי הוא היה שייך לדת.

ועד היום הבלבול הזה נשאר ואנחנו עוד לא השתחררנו מהאמונות הטפלות של ימי הביניים. כל ההתפתחות הטכנולוגית הייתה מכאנית בלבד ולא העלתה את רוח האדם. להיפך, היא הורידה אותה עוד יותר.

אברהם היה אסטרולוג גדול, היה סוחר פסלים ומכשף ידוע. אביו, תרח, היה עובד אלילים וכוהן גדול, הוא נחשב לאיש מאוד חשוב בבל המגלם שלטון עליון רוחני.

אך אברהם עזב את תפקידו המכובד והבכיר למען מימוש השאיפה הפנימית שלו. הוא חקר את הטבע וניסה להבין לשם מה כל העולם הזה ואיפה אותו הכוח העליון שמנהל את הכול. בסופו של דבר הוא גילה את הכוח העליון הזה, הבורא.

הוא עבד במסירות נפש למרות הפחד. הוא הרי הלך נגד כל היסודות הקודמים שלו ולא פחד שבגלל זה עלולים להרוג אותו. ובאמת אחר כך הוא נאלץ לברוח מבבל. אברהם היה האדם הראשון על פני כדור הארץ שעשה את המעבר הזה ממיסטיקה, כישוף, קמעות ועבודת אלילים זרה, לידיעה האמיתית של הטבע.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 488, 01.01.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest