דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / מאיץ חלקיקים רוחניים

מאיץ חלקיקים רוחניים

laitman_2010_8284_us-70.jpg

שאלה: מהו חופש הבחירה שלנו בזמן קריאת ספר הזוהר?

תשובתי: אנחנו קוראים בספר הזוהר על מנת לממש את חופש הבחירה שלנו. אחרת בספר הזוהר כמו בחכמת הקבלה כולה, אין צורך. מדוע אתה צריך את ספר הזוהר? כדי לדעת כמה מלאכים יש בשמיים? מה יצא לך מזה שתכיר אותם בשמות, אם אינך יודע מהם ה"שמיים" ומיהם ה"מלאכים"? או אולי תצייר אותם עם כנפיים? לכן, אתה מתחיל לקרוא בספר הזוהר, ללמוד את חכמת הקבלה, את העבודה בקבוצה ואת העבודה הרוחנית בכלל, על מנת לממש את הבחירה החופשית שלך ובעזרת האמצעים הללו לזכות ב"סגולה".

ספר שמונח לפניך הוא מכשיר מלאכותי כלשהו שקושר אותך לעולם הרוחני שאינך מכיר ואין לך מושג על תכונותיו. אך המקובלים אומרים שיש בתוכך מתאם שמסוגל לקשר אותך עם עולם בלתי מוכר לך. נגיד, בפיזיקה הקוונטית ישנו המושג "מיקרוקוסמוס" – עולם של חלקיקים יסודיים. אינך מרגיש את קיומם, למרות שאתה חי בתוכם. מדעני פיזיקה אומרים שאפשר לבנות מכשיר שבעזרתו אפשר להגיע לעולם הזה, להתחיל להרגיש אותו. לכן הם בונים מכשירים שונים, מאיצי חלקיקים. בצורה כזו ישנו אמצעי שבעזרתו אפשר להגיע מהעולם שלנו לעולם החלקיקים הנסתר, בו איננו יכולים להרגיש דבר, כיוון שהחושים שלנו אינם פועלים בטווחים שלו.

גם בחכמת הקבלה נותנים לך אמצעי – קריאה בספר הזוהר, שבעזרתו אתה יכול להגיע לעולם רוחני, נסתר, וזה עובד! תשתמש באמצעי הזה וזהו! העניין הוא שבחכמת הקבלה, כשאתה משתמש באמצעי שניתן לך, אתה משתנה, והאמצעי הופך למכשיר הפנימי שלך. בזמן שמדעני כדור הארץ אינם משתנים, אלא משנים את אמצעי העזר שלהם בלבד למשוכללים וחזקים יותר. לכן, מה שהם עושים נקרא העולם החיצון, מחוץ לאדם.

לעומת זאת, בחכמת הקבלה אנחנו עוסקים בעולם הפנימי, כיוון שבאמצעותו אנחנו משנים את הטבע שלנו. כך אנחנו מתחילים להרגיש לפתע תופעות שקודם היו מחוץ להרגשה שלנו. איננו מגבירים את הרגישות שכבר קיימת בנו, כמו מוסיקאי שמרגיש את הצלילים טוב יותר, או צייר שתופס צבעים הרבה יותר טוב. בעזרת חכמת הקבלה אתה מגיע למצב שמתפתחות בך תכונות שלא היו קיימות בך קודם.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 29.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מורה דרך בשורשים רוחניים
מכשיר ייחודי לגילוי האור
אנליזה וסינתזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest