דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאיפה לקחת כוח לפעולה רוחנית

מאיפה לקחת כוח לפעולה רוחנית

אי אפשר לשמוע ולהבין שום דבר, ודאי שלא לבצע, אם אתה לא נמצא בקבוצה ולא הגעת למצב שנקרא "ערבות". יש לך מלא כוחות וכל מיני חכמות, אבל לא יהיה לך כוח אחד שדווקא ורק בזכות הכוח הזה מגיעים לפעולה רוחנית.

ללא הכוח הזה אתה לא מסוגל לעשות פעולה רוחנית, עם הכוח הזה אתה יכול לעשות פעולה רוחנית, והכוח הזה נקרא "ערבות". את הכוח הזה אתה מקבל מהאחרים, כי בך הוא לא נמצא. ואתה מקבל אותו בתנאי שאתה משלם עבורו בביטול וויתור מלא על עצמך. פשוט מאוד: אתה משלם בזה שמוסר את עצמך, את כל החיים שלך, את כל מה שיש לך, ובתמורה מקבל מהחברים את כוח הערבות.

ולא צריך לחשוב שהקבוצה שלך חלשה וזה לא נמצא בה. כל אחד סבור שאם הייתה לו קבוצה חזקה אז הוא היה משקיע את עצמו בתוכה ומקבל מהם את כוח הערבות. אדם כרגיל הוא אגואיסט, מכניע את כל האחרים כדי להצדיק את עצמו.

אבל זה לא נכון, זה שקר. לכל אחד ניתנת קבוצה, שבה יש את כוח הערבות. והקבוצה הזאת נמצאת בגמר התיקון, רק ש"כל הפוסל במומו פוסל". ולכן לאף אחד אין כל זכות להתלונן על חוסר התמיכה מצידה.

להצטייד בכוח הערבות זו אפשרות, הזדמנות, הזמנה, כרוז, שמופנה לכל אחד ואחד. אם הבורא מביא את האדם לקבוצה, ל"גורל הטוב" ואומר "קח לך!", אז צריך לקחת. ואם לא רוצה, אז לא צריך. ניתנה לך הזדמנות שתלויה רק בך. הבורא לא יאמר לך יותר שום דבר חוץ מהפעם הראשונה שאמר "קח".

הבורא רק מביא אותך לתחילת הדרך, ואחר כך אנחנו בעצמנו צריכים לחנך את עצמנו. העבודה הפנימית שלנו מתחילה מערבות. לא צריך לחשוב שלזה מגיעים איפה שהוא בסוף. וכל העבודה שלנו היא דווקא בהשגת התנאי הזה. ולכן החינוך של האדם מתחיל מלימוד חוקי הערבות.

זה הדבר היחידי שהכרחי עבורנו. בהשגת הערבות אני מקבל כוח שנמצא מחוצה לי, כלומר כוח רוחני שמתחיל לעבוד בתוכי, לשנות ולתקן אותי. אני אף פעם לא עושה עבודה באופן ישיר על עצמי, אלא בכל מצב ומצב אני צריך להזמין על עצמי כוחות חיצוניים דרך הקבוצה, דרך הערבות, מדרגות עוד יותר עליונות, כדי שהכוחות האלה ישפיעו עליי וישנו אותי. כמו שנאמר: "אין אסיר מתיר עצמו מבית האסורים", אלא רק דרך הקבוצה, דרך מערכות עזר צדדיות.

באופן כזה, אני משלם, נותן במקום אחד ומקבל עזרה במקום אחר. אבל בדרך בין המערכות האלה יש בלוק שעושה את ההיפוך. במידה ששילמתי, השקעתי את החיים הגשמיים שלי, במידה הזאת אני אקבל את החיים הרוחניים.

מתוך שיעור בנושא הכנה לכנס, 30.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ברית וערבות
תעשה בחירה ותבוא הברכה
ערבות של שווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest