מאין יבוא עזרי?

ספר תהלים, פרק קכ"א:

"שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי:

עזרי מעם יהוה, עשה שמים וארץ:

אל יתן למוט רגלך, אל ינום שמריך:

הנה לא ינום ולא יישן, שומר ישראל:

יהוה שמריך, יהוה צלך על יד ימינך:

יומם השמש לא יככה, וירח בלילה:

יהוה ישמרך מכל רע, ישמר את נפשך:

יהוה ישמר צאתך ובואך, מעתה ועד עולם."

צריכים להעלות את החסרונות שלנו לתיקון ה"מלכות", הכלי השבור, הנשמה השבורה, עד שהם יעלו לראש "עולם האצילות", "מאין יבא עזרי": "אשא עיני אל ההרים", כלומר לעלות מעל כל ההר של ההרהורים. והעלייה נעשית לפי השתוות הצורה שאותה אני רוצה להשיג. ודאי, בינתיים איני מסוגל לזה, אבל אני רוצה לעלות לשם.

משם יבוא עזרי, "עזרי מעם ה', עשה שמים וארץ", כלומר על ידי תכונות ה"בינה" שבונה את ה"מלכות". ו"זעיר אנפין", הוי"ה, מקשר ביניהם.

מכל מצב, גם מהיום וגם מהלילה, האדם יכול להביע את הבקשה שלו בכזאת צורה, כדי לגלות ש"הנה לא ינום ולא יישן, שומר ישראל". כל הימים האלה יצטברו יחד. במידת ההשתוקקות שלנו להתאחד, הבורא יעזור לנו וישכון בתוך האיחוד הזה.

אסור לשכוח שאנחנו צריכים להכין משענת, מקום, להשראת השכינה. לכן כל העבודה שלנו היא בחיבור, שצריכה להיות כמה שיותר מעשית, ארצית, למרות כל הקושיות וההפרעות. אין מקריות בחיים, הכול מאורגן ומסודר מלמעלה עד הפרט האחרון, כדי שבתנאים האלה נגיע לחיבור.

וככל שאנחנו עולים יותר גבוה, כך יורדים יותר למטה, בזה שמקבלים יותר הפרעות. כך יותר ויותר מתגלה הכלי השבור, הנשמה השבורה, עד שאנחנו נברר את כל החלקים שלה שאותם חייבים לחבר להשגת המדרגה הראשונה.

העיקר זה לעלות למדרגה הראשונה, להיכנס לסולם הרוחני. כי כל יתר המדרגות כבר הולכות זו אחר זו בשרשרת של סיבה ומסובב, קודם ונמשך. לכולן כבר יש את אותו הטבע. הכי קשה זה לעבור מטבע של לקבל לטבע של להשפיע.

והלאה כבר נמשך אותו סגנון עלייה לפי אותם החוקים. מתגלים יותר ויותר פריטים נוספים, ודאי שמשתנה ההתפעלות, אבל כבר אין כזה היפוך של הטבע כמו בהתחלה. לכן העיקר זה, להתגבר על המדרגה הראשונה.

מתוך הכנה לשיעור, 11.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מגן מפני הדינוזאורים
תנאֵי ההתאמה למדרגה העליונה
הזמנה להיכל הכלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest