דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאחורי מעטה של הגורל העיוור

מאחורי מעטה של הגורל העיוור

בעל הסולם, מאמר "הגלות והגאולה":

"וכוונתי בדברים אלו, אינה אלא להראות, אשר התורה, וחוק ההתפתחות הטבעי, אפילו גם עם הגורל העור – הולכים יד ביד באחדות נפלאה."

אף על פי שבעיניי החיים מנוהלים לפי הגורל העיוור, אבל למעשה הכול מנוהל על ידי חוק ההתפתחות הטבעית. נדמה לי, שהגורל שלי תלוי בהרבה מצבים מקריים, אבל בעצם כל האירועים והמקרים שבחיים שלי נקבעו מראש בתחילת הבריאה.

ובי תלוי רק דבר אחד, איך אני מקבל את המקרים האלו. בהכנה נכונה שלי, אני יכול לקבל ולהרגיש אותם בצורה הפוכה ממה שאני מרגיש היום. יש לי "מכשיר קליטה" מיוחד, מנגנון עם חיישן שמסוגל לשנות את הקליטה, את ההרגשה מקצה עד לקצה, ממאה אחוז מינוס עד מאה אחוז פלוס.

אבל כל שרשרת המצבים אינה משתנה, ואני אעבור את כולם. הבורא יוזם את התהליך הזה ומכוון את הבריאה, אבל בדרך הוא נותן לך אפשרות להסכים עם הפעולות שלו, אם אני מעוניין בזה. ואם אני לא מעוניין, אז הוא יעשה כך שאני כן אהיה מעוניין.

כי אין עוד מלבדו. הכול כבר נכתב ונקבע מראש. וגם אם הוא מחליף את ה"אותיות" ב"סיפור" הזה, כלומר אם אות אחת אינה מתאימה, אז הוא מחליף אותה באות אחרת, אז זה רק כלפי ההרגשה שלי, כדי שאני אעבוד על זה בצורה טובה יותר.

אבל בעצם, אני נמצא בתהליך נצחי ויכול רק לשאול את עצמי על התפיסה שלי: "האם בכלל מתרחשים שינויים ריאליים? ואם כן, אז איפה: בי או מחוצה לי?".

אבל אם מדובר בהתפעלויות שלי, אז ודאי שאני יכול לשנות אותן. אבל אם אני לא משנה אותן, אז הן תהפוכנה להיות עד כדי כך לא נעימות, שבסופו של דבר אני בכל זאת אשתדל לשנות אותן, לתקן את "מכשיר הקליטה" שלי.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה" של בעל הסולם, 04.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הבורא שולט באהבה
כשהכול לטובה
"ממרחק תביא לחמה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest