דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מאור הנפש ועד אור היחידה

מאור הנפש ועד אור היחידה

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

אנחנו צריכים, לפחות במידה הקטנה ביותר, לגלות את האיחוד שלנו: "אחד, יחיד ומיוחד", שקובע את דרגת המדרגה הרוחנית הראשונה, בכדי לגלות אותה. האורות נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה (חמש מדרגות רוחניות) נקבעים על ידי הסכום של הפרטים, עוצמת האיחוד שלהם, על אף שהם כולם מנוגדים זה לזה. זהו הדבר היחיד שגורם היחיד לגילוי האור העליון.

אם אנחנו יכולים לגלות את החיבור בדרגה הנמוכה ביותר, יתגלה האור החלש ביותר: אור הנפש. ומדוע האור לפתע מתגבר ונקרא רוח? – מפני שלמרות השינויים, למרות התנועה של כל החלקים שמתחברים זה לזה, הם בכל זאת יכולים לשמור על שיווי משקל ולהישאר קשורים. כאילו אנחנו כל הזמן מחזיקים על פני המים את הספינה שנזרקת על ידי הגלים בים סוער, ושומרים שהיא לא תאבד את שיווי המשקל.

במדרגת החיבור הראשונה עדיין לא מתגלים השינויים. כל אחד נמצא כביכול במצבו הדומם, כפי שהוא, ואנחנו מחפשים כיצד להתחבר זה עם זה. ובמדרגה השנייה, אותו החיבור נשמר, אך בכל חלק מתחילים להיות שינויים, כאילו הגלגלים של המנגנון הכללי מתחילים להתגלגל זה כלפי זה. ואם אנחנו מחזיקים מעמד יחד ומסוגלים להתחבר למרות כל אותם השינויים, אנחנו מגלים את אור הרוח. אלה בינתיים שינויים מאוד מוגבלים, "בלי לזוז מהמקום", כמו שמאפיין את הצמח – כך כל אחד במקומו מגלה את שינוי התכונות שלו. זה אותו אור האיחוד, אך בדרגה גבוהה יותר (בדרגת "צומח)".

ולאחר מכן מגיעה הדרגה השלישית, נשמה (דרגת "חי"), שבה אנחנו מתחילים לנוע באופן חופשי זה כלפי זה, ולמרות זאת מגלים בינינו את האיחוד: כ"אחד, יחיד ומיוחד". כלומר האור שאנחנו מרגישים ברוחניות תמיד תלוי בכוח שבו נוכל להתחבר למרות השינויים שמתרחשים בכל אחד מאיתנו ובכולנו יחד. הוא גדֵל עוד ועוד, עד שאנחנו מגיעים לגמר התיקון, כשיש בנו את כל השינויים האפשריים שמפריעים לנו להתחבר ביחס לאור האחד והיחיד, ואנחנו, למרות הכול, יכולים להתחבר. זה נקרא הכלי הרוחני האחד והיחיד שמקבל את האור האחד, את אור היחידה.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 06.05.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest