דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לתפוס את הגורל הטוב בזנב

לתפוס את הגורל הטוב בזנב

שאלה: אם קיים בי רצון אגואיסטי וניצוץ של השפעה, אז מי אני בעצמי?

תשובתי: אתה הוא האמצעי (שעומד באמצע), אתה עומד ביניהם ככוח המחליט, המטה את כף המאזניים. אם לא תשפוט ותעשׂה בירור בתוכך בין ההשפעה והקבלה, אז הסכסוך שלהם בכל מקרה יחייב אותך לעשות את זה, אך כבר בדרך של ייסורים, בדרך של מלחמות פנימיות ואפילו חיצוניות. ומהצד השני, אתה יכול להשתמש בחכמת הקבלה שמסבירה לך כיצד לעבור את התהליך הזה במהירות ובהכרה.

שאלה: במה מותנית הבחירה שלי, אם אני נמצא באמצע?

תשובתי: בסביבה שהביאה אותך אליה. הבורא "שׂם את ידך על גורלך הטוב", ואחר כך אתה צריך בעצמך להתחזק בקבוצה, להתחיל לעבוד איתה. אם אתה יושב עכשיו בשיעור, זה עדיין לא אומר שמצאת לעצמך סביבה. עדיין לא מצאת דבר מהאמצעים הנחוצים: לא מורה, לא קבוצה, לא ספרים. נתנו לך אותם מלמעלה, אך עדיין לא הטת את כף המאזניים. לשֵם כך עליך ממש להיאחז בשיניים באמצעים שניתנו לך ולהשתמש בהם בצורה נכונה. כל שנייה אתה צריך להשתמש בהם ולבדוק מה עוד ניתן לעשות. וזוהי הבחירה שלך.

האגואיזם כל הזמן דוחה אותך, מנתק אותך פעם מהמורה, פעם מהקבוצה ופעם מהספרים, מסיח את דעתך על ידי ספקות וזלזול. ואם אתה מתגבר על הקשיים האלה, אתה מתקדם. בוא נראה אם אתה גבר אמיתי. כי "גבר" זה מהמילה "התגברות", המאפשרת להעלות את הניצוץ שלך מעל לכל ההפרעות.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הברירה קיימת!
מי אני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest