דף הבית / אקטואליה / לשנות את הערכים של האולימפיאדה

לשנות את הערכים של האולימפיאדה

שאלה: המשחקים האולימפיים מתקיימים השנה בטוקיו. הסלוגן שבחרו למשחקים זה "מהיר יותר, גבוה יותר, חזק יותר, ביחד". מצד אחד "תחרות" ומצד שני "ביחד". מה דעתך על כך?

תשובתי: כך זה צריך להיות, נקיים תחרות ונעשה אותה יחד, לא נחלק מדליות למי שהצליח, אלא לכולם. נניח שיש תחרות שהתנאי להשתתף בה זה לרוץ יותר מ-10 מטר בשנייה, ובסופה כולם מקבלים מדליות עבור ההשתתפות במשחקים האולימפיים ועל כך שגרמו לחיבור וקשר טוב יותר בין עמים ומדינות.

שאלה: אחד הדברים המרכזיים ביותר במשחקים האולימפיים זה הרייטינג. זה אחד מאירועי ספורט הנצפים ביותר בעולם. השאלה כמה אנשים יתחברו לצפות בתחרות שאתה מתאר?

תשובתי: זה תלוי איך אנחנו מחנכים את האנשים בעולם ומה אנחנו מצפים מהם. כיום העיקר בתחרות זה מי יהיה "יותר", אפילו לא בכמה שניות מגיעים לקו הסיום, העיקר להיות יותר מהאחר. עלינו לקיים תחרות אחרת לגמרי.

שאלה: איך אנחנו מאזנים בין קידום הערך של התעמלות לפיו מומלץ לכולם לשמור על כושר גופני מסוים, לעניין שיש לנו במי הכי טוב בזה בעולם? כולם רצים, אבל גם רוצים לבדוק מי הכי מהיר. זה מעניין ומסקרן.

תשובתי: קודם כל עלינו לנתק את המאמנים והספורטאים מהמדינות. יש אנשים שרוצים להביע את היכולות של גוף האדם ויש להם עניין בזה, אבל זה לא שייך למדינה. כשמדינה עולה עם הדגל וההמנון שלה, זה לא נראה טוב, זו בעצם מעין מלחמה, אני יותר טוב ממדינות אחרות. לכן כל מה שגורם לתחרות כדי לנצח ולהתגאות לפני כולם, זה לא טוב.

 

מתוך ישיבת כתבים, 25.7.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest