דף הבית / קבלה ומדע / טבע / לשנות את העולם לטוב

לשנות את העולם לטוב

מיכאל לייטמן

רק חינוך מסוגל לשנות את החברה, להביא אותה לשלמות ולהשפיע באופן חיובי על התעשייה והמסחר, על תרבות ועל הקידמה בכלל. בספרי "הדור האחרון" אני מביא שיטות לחינוך מחדש של החברה, על פי עקרונות חוכמת הקבלה. אין דרך אחרת להצלת העמים והעולם!

חוכמת הקבלה לא סתם מציעה לכולם אמצעי טבעי וברור כמו חינוך, אלא מבססת את דבריה ועצותיה על סמך המבנה של כל מערכות הטבע, העולמות והנשמות! לכן גם אם ההצעה נשמעת בנאלית, עלינו להבין כי חינוך ע"פ חוכמת הקבלה פירושו, שינוי האדם על ידי השפעת האור העליון, שינוי שמתרחש רק על ידי "שימוש" בטקסטים קבליים, כלומר לא סתם מתוך הלימוד בהם, כמו כל חומר אינפורמטיבי, אלא מלימוד עם הכוונה להשתנות בתכונות שלי. במקרה כזה האדם מזמין על עצמו תכונה עליונה – אור!

רק בצורה כזאת ניתן לשנות את עצמי ואת העולם. רק כך האדם משנה את העולם לכיוון הטוב. כל הפעולות האחרות שלנו מובילות רק להגדלת הרע, כדי שנשיג את הרע ונחזור בסופו של דבר למה שמציעה לנו חוכמת הקבלה!

עולם פירושו, מה שמורגש על ידינו, בתוכנו, ולא מה שקיים מחוצה לנו, ואיך שהאדם מרגיש את העולם, כך הוא מרגיש את עצמו. לכן העולם תלוי רק בתכונות הפנימיות, האישיות שלנו. לכן כשאני אומר "חינוך", אני מתכוון לשינוי מלא של האדם מרמת תפיסתו את העולם הזה ועד לרמת תפיסת העולם הרוחני, המושלם והנצחי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest