דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לשנות את החיים לטובה

לשנות את החיים לטובה

"אמנם יש לדעת, שחוק ההתפתחות האמור, השפוך על כל המציאות, המבטיח להחזיר כל רע – לטוב ומועיל, הנה הוא פועל את כל פעולותיו בכח ממשלת השמים ממעל, כלומר, מבלי שאלת פיהם של בני האדם יושבי הארץ. לעומת זה, שכל וממשלה נתן השי"ת באדם, והרשהו לקבל את חוק ההתפתחות האמור, תחת רשותו וממשלתו עצמו, ובידו למהר ולזרז את תהליך ההתפתחות לפי חפצו, באופן חפשי, ובלתי תלוי לגמרי בכבלי הזמן." (בעל הסולם, "השלום בעולם")

בתוך הזמן קיים חוק טבע פעיל ובלתי נמנע. הכול ערוך לפי לוח זמנים ולכל אירוע יש זמן מסוים. אנחנו לא יכולים לשנות שום דבר ופועלים בהתאם ללוח זמנים הזה עם אותו כוח מֵפתח, שללא לאות מעביר אותנו בכל שלבי ההתפתחות שלנו. זוהי מערכת נוקשה של הטבע. כך היא עובדת ואנחנו לא יכולים לברוח ממנה לשום מקום, אנחנו כפופים לה, כמו חרקים קטנים שבהכרח פועלים לפיה. אבל למרות שההתפתחות הזאת הכרחית ומתרחשת באופן מדויק בזמנה, ישנה אפשרות לזרז ולהיטיב אותה. זה תלוי בנו.

בכל מקרה אנחנו כל הזמן מתפתחים לפי התוכנית, כמו רכבת שיוצאת מנקודה אחת לנקודה אחרת וחייבת להגיע ליעדה. אנחנו יכולים לזרז את ההגעה שלנו לתחנה הסופית ולהרגיש בזמן המסע שלנו הרבה יותר טוב, מאשר אם נשתתף בתהליך בתת מודע וללא מודעות ננוע ונשתנה. ודאי, שאז השלב הסופי היה נתפס בעינינו בצורה אחרת. בכל מקרה היינו משיגים אותו ומקבלים את אותה תוצאה, אבל במהלך כל הדרך  ברכבת היינו בכל מיני עימותים, נופלים ועולים, בקטטות, ואסונות, בכל מה שיש בחיים שלנו. ואפשר גם להיפך, לפעול בנוחות ולהרגיש, שמעבירים את כל הדרך כמו ב"קרון-מסעדה".

בעיקרון, חכמת הקבלה נותנת לנו רק פתרון אחד. אם אתה רוצה להתקדם איך שיוצא, אז אתה יכול לעזוב הכול ולא לשמוע שום דבר, תחזור לחיים שלך ותמשיך ללכת יחד עם כולם, באחדות עם כל כדור הארץ, כל עוד הוא מסתובב. אבל אם אתה רוצה לשנות את החיים שלך לטובה, תוך כדי תהליך השגת מטרת הבריאה, שבה כבר נקבע המקום שלך, איפה שכבר הכול נקבע, ולהתקדם לזה באופן מודע, חכם ומהיר, אז אתה יכול לעשות זאת בעזרתה של חכמת הקבלה.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.07.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest